تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3487051
شناسه : 3487051
تاریخ :
طراحی گشت و نگهبانی مکانیزه توسط دانش‌بنیان‌ها اقتصاد ایران: «سهنگ»، یک سیستم مکانیزه طراحی شده توسط یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی است که تمام مراحل گشت و نگهبانی درون و بیرون سازمان‌ها را به صورت مکانیزه انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، با طراحی سیستم هوشمند نگهبانی و گشت سهنگ، دقت و کیفیت حراست و نگهبانی از اماکن و ساختمان‌ها افزایش می‌یابد.

این محصول دانش‌بنیان که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با استفاده از فناوری ژئوماتیک تولید شده است، می‌تواند توسط شرکت‌های دولتی و خصوصی که گشت و بازرسی برای آنها یک هسته کلیدی محسوب می‌شود، مورد استفاده قرار گیرد.

عملکرد این سیستم، مکانیزه کردن همه مراحل گشت و نگهبانی درونی و بیرونی سازمان‌ها است که با هدف ارتقای دقت و اطمینان از تحت نظارت بودن تمام مناطق مهم و استراتژیک توسط نگهبان، برقراری عدالت و صرفه جویی در هزینه ها و خسارات ناشی از عدم کارکرد صحیح نگهبان ها طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این سیستم، با شبیه‌سازی کامل یک سازمان شامل نگهبانی‌ها، مسیرها، محدوده‌ها، ساختمان‌ها و طبقات، امکان برنامه‌ریزی و تدوین الگوهای گشت و نگهبانی وجود داشته و پس از آن برنامه گشت هر نگهبان بر روی دستگاه پرتابل نگهبانی قابل مشاهده است. نگهبانان باید حین انجام عملیات گشت با همراه داشتن دستگاه، امکان صحت‌سنجی و مانیتورینگ برخط خود و سپس ارزیابی و گزارش‌گیری از عملکرد خود را در اختیار سازمان قرار دهند.