تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزشی
لینک : econews.ir/5x3485642
شناسه : 3485642
تاریخ :
برنامه مبارزات تکواندوکاران ایران در روز پایانی رقابتهای گرنداسلم اقتصاد ایران: رقابتهای تکواندو گرانداسلم چین فردا دوشنبه با حضور ۶ تکواندوکار کشورمان به پایان می رسد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه رقابت‌های تکواندو گرنداسلم که به میزبانی چین در شهر ووشی جریان دارد فردا دوشنبه رقابت‌های اوزان ۵۷- و ۶۷+ کیلوگرم زنان و ۵۸- و ۸۰- کیلوگرم مردان برگزار می‌شود که تیم کشورمان ۶ نماینده دارد.

در وزن ۵۷- کیلوگرم زنان که ۱۲ تکواندوکار حضور دارند، ناهید کیانی دور نخست استراحت دارد و سپس به مصاف برنده مبارزه کره جنوبی و چین تایپه می‌رود. تینا مدانلو دیگر نماینده ایران در این وزن در قسمت بالای جدول ابتدا با قرعه استراحت مواجه شده و سپس به مصاف یکی از تکواندوکاران کره جنوبی یا لهستان می‌رود.

در وزن ۵۸- کیلوگرم مردان ۱۰ تکواندوکار به رقابت خواهند پرداخت که مهدی حاج موسایی تنها نماینده ایران در این وزن، در اولین دیدار خود باید با «محمد خلیل جندابی» دارنده نشان نقره المپیک، برنز جهان و رنکینگ دوم دنیا مبارزه کند. ‏‬وی در صورت برتری باید با برنده دیدار چین و کره جنوبی برای رسیدن به دیدار نهایی مبارزه کند.

سه نماینده ایران به همراه ۹ تکواندوکار دیگر در وزن ۸۰- کیلوگرم به رقابت خواهند پرداخت. امیر محمد بخشی دور نخست استراحت دارد و سپس با برنده مبارزه «عیسی سیف» از مصر و «وو پارک» از کره جنوبی برای صعود به مرحله نیمه نهایی پیکار می‌کند. میرهاشمی حسینی در اولین دیدار با «سوخرات سالیف» از ازبکستان مبارزه می‌کند و در صورت برتری به دیدار «وو سئو» از کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی می‌رود.

مهران برخورداری هم دور نخست استراحت داد و سپس به مصاف برنده دیدار چین و تونس خواهد رفت.

رقابتهای گرنداسلم از سری مسابقات کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود. این رقابتها در سال ۲۰۲۳ در دو مرحله برگزار خواهد شد که تنها نفرات اول هر وزن در مجموع دو مرحله جواز حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دریافت خواهند کرد.