تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3485622
شناسه : 3485622
تاریخ :
پوشش اسلامی باید در جامعه رعایت شود اقتصاد ایران: قزوین- استانداری قزوین در بیانیه‌ای با بیان اینکه حجاب ستون اصلی جامعه اسلامی است تاکید کرد: پوشش اسلامی باید به عنوان قانونی الزام آور در کلیه معابر، اماکن دولتی و عمومی و وسایل نقلیه رعایت

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، استانداری قزوین در بیانیه‌ای که در پاسخ به دغدغه بخش بزرگی از مردم استان قزوین صادر شده است تاکید کرد: اصل رعایت حجاب به عنوان یکی از ستون‌های مهم و اصول عملی جامعه اسلامی، قطعی و لایتغیر بوده و همواره یک ضرورت عقلی، شرعی، عرفی و اخلاقی غیر قابل تردید محسوب می‌شود.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تبریک آغاز سال نو و بهار طبیعت و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم دین مدار، اصیل، ولایی و نجیب پهنه مینودری در ماه بهار قرآن.

استان قزوین از دیرباز به عنوان یکی از مراکز بزرگ تمدنی ایران که روزگاری پایتخت این پهنه سراسر عزت بوده است توانسته با تربیت مادران و زحمات پدران، نسل اندر نسل در سایه سار قرآن و احکام الهی افتخارآفرینی کند و همواره نام مردان غیور و بانوان عفیف قزوین در تاریخ به نیکی درخشیده است.

در این میان در کنار مردان پرآوازه، سابقه دیار مینودری مشحون از حضور پرمعنای زنانی است که در عرصه‌های مختلف مجاهدانه در میدان حاضر بوده‌اند، در دوره‌های قبل "گوهرشاد حسنی سیفی" دختر میرعماد قزوینی که از بزرگترین بانوان هنرمند نستعلیق نویس و شاعر عصر خود بود، تا دوره معاصر و روزگار مبارزه مردم ایران با رژیم مستبد ستم شاهی که شهیده "زهرا کلانتری" و شهیده "افسر عباسی" دانش آموزان جان فدایی که در واقعه بزرگ هفتم دی ماه قزوین به مقام شامخ شهادت رسیدند.

این مسیر را "کبری وحیدی قزوینی" به عنوان یک آموزگار در سن ۲۸ سالگی با شهادتش درست یک روز مانده به پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد، شهیده "رقیه رضایی" جوان‌ترین شهید حج برائت شد و شهیده "مریم شرف خواه" که در تجلی ایثار هزاران زن به عنوان کادر سلامت پروانه وار جان خویش را در راه حفظ مردم از ویروس کرونا تقدیم کرد و همه ۲۸ زن ایثارگر شهیدی که هر کدامشان آینه تمام نمای عزت، آزادگی، نجابت و موفقیت زن ایرانی در آسمان پر از ستاره قزوین سربلند بوده‌اند.

بدون شک این پیشینه پر افتخار با تکیه بر فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی به دست آمده و قطعاً تقید به عفاف و حفظ حجاب به عنوان امری الهی و برآمده از فطرت پاک انسانی، نقش بی بدیلی در این مسیر داشته و همواره پیروی از این دستور صریح قرآنی ضامن سلامت جامعه و پیشرفت ایران اسلامی بوده است.

رعایت حجاب به عنوان یکی از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی اجتماعی، ریشه در فرهنگ غنی ایران زمین دارد که پیشینه آن حتی به قبل از اسلام نیز می‌رسد و همواره زنان ایرانی به رعایت آن بالیده‌اند، تا جایی که امروزه حجابِ زنِ مسلمان بیرق عزت، توانمندی و نقش آفرینی او در عرصه‌های ملی و بین المللی است.

اینک که دشمنان قسم خورده ایران، در یک جنگ تمام عیار ترکیبی با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای با تمرکز بر روی نوجوانان، جوانان و بانوان به زعم باطل خود می‌خواهند با حمله به حجاب، نسخه باطل شده خود در انحطاط زن و خانواده و گسترش اباحه گری و بی بندوباری را به جامعه ایرانی قالب کنند و به بهانه آزادی، نجابت و صلابت زن را در حصار برهنگی ببرند، شاهدیم که اکثریت قاطع زنان برومند این خطه، با اتکا به همان تاریخچه پر از افتخار و با الهام از آموزه‌های مکتب ساز اسلام ضمن حفظ حجاب خود، نقشه دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند.

در این میان متأسفانه بی توجهی به این موضوع از طرف عده‌ای قلیل، اعتقادات دینی و باورهای ملی مردم عزیز استان را جریحه دار کرده و موجبات آزردگی وجدان جمعی و مخدوش کردن چهره جامعه اسلامی را فراهم کرده است.

استانداری قزوین با درک این مهم، در مسیر احترام به این دستور الهی و در راستای اجرای قوانین حاکم بر اداره کرد کشور و همسویی با مطالبه فراگیر از طرف قاطبه مردم استان که در ماه‌های اخیر مجدانه پیگیر رعایت هنجارهای اجتماعی و در مسیر زیست عفیفانه و رعایت پوشش اسلامی بوده‌اند صراحتاً اعلام می‌دارد اصل رعایت حجاب به عنوان یکی از ستون‌های مهم و اصول عملی جامعه اسلامی، قطعی و لایتغیر بوده و همواره یک ضرورت عقلی، شرعی، عرفی و اخلاقی غیر قابل تردید محسوب می‌شود.

بر همین اساس ضمن حفظ احترام و دعوت همگان به پایبندی به قانون اساسی و رعایت موازین اسلامی، هر گونه تسامح و تساهل در پایبندی به احکام برگرفته از باورهای دینی را مردود شمرده و تأکید می‌نماید پوشش اسلامی نماد واضح حاکمیت قانون خدا در جامعه است که با نجابت و شرافت مردم ایران زمین از دیرباز گره خورده و باید از طرف همه شهروندان به عنوان قانونی الزام آور در کلیه معابر، اماکن دولتی و عمومی، محل‌های کسب و کار و وسایل نقلیه رعایت شود.

استانداری قزوین بر خود تکلیف می‌داند وفق درخواست اکثریت قاطع جامعه حتی افراد عفیف ضعیف الحجاب، هم ترویج فرهنگ زیست عفیفانه را در جهت حفظ بنیان خانواده در دستور کار قرار دهد و هم از دستگاه‌های قضائی و انتظامی در برخورد با کسانی که به طور سازمان یافته حریم عفت، حیا و خانواده ایرانی را هدف قرار می‌دهند حمایت کند.

طبیعتاً دستگاه‌های قضائی و انتظامی استان هم با حمایت از انجام وظیفه آحاد متدین جامعه در مسیر امر به معروف و نهی از منکر به شکل شرعی، قانونی و اخلاقی، زمینه را برای فراگیرتر شدن نقش آفرینی مردمی در مسیر زیست عفیفانه فراهم‌تر خواهند کرد.