تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3485613
شناسه : 3485613
تاریخ :
اجرای ۶۵۰ برنامه قرآنی ویژه ماه رمضان در اردبیل اقتصاد ایران: اردبیل-مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: ۶۵۰ برنامه قرآنی با محوریت تفسیر و تبیین آموزه های قرآنی ویژه ماه رمضان در اردبیل برگزار می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در سخنانی ضمن تبریک سیزدهم فروردین، روز طبیعت، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای پالایش روح و تقرب به درگاه الهی عنوان و اظهار کرد: با توجه به رویکرد معنوی ماه رمضان و تقارن آن با عید نوروز ۱۴۰۲ برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی به لحاظ محتوایی به سمت برنامه‌های ارزشی، دینی و قرآنی و نیز تلفیق با الهام گرفتن بهار طبیعت و بهار دل‌ها سوق داده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های قرآنی این اداره کل در ماه رمضان اظهار کرد: برگزاری ۶۵۰ برنامه قرآنی در ماه رمضان با محوریت مساجد، هیئت‌های مذهبی، مؤسسات و خانه‌های قرآنی از مهم‌ترین فعالیت‌های به شمار می‌رود.

وی برپایی سفره افطاری ساده ویژه روزه اولی‌ها توسط کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، هیئت‌های مذهبی و مؤسسات قرآنی را از برنامه‌های فرهنگی در ماه رمضان عنوان و خاطرنشان کرد: برگزاری ۳۲۸ مراسم جزءخوانی، ۱۰۵ محفل انس با قرآن، ۱۵۵ جلسه تفسیر قرآن و نهج البلاغه، ۴۵ برنامه تبلیغی، اجرای پویش «حال خوب با قرآن» با محوریت تفسیر سوره محمد (ص) و ۲۰ کلاس آموزش قرآن از برنامه‌های شاخص قرآنی ویژه ماه رمضان در استان اردبیل است.

اجرای ۶۵۰ برنامه قرآنی ویژه ماه رمضان در اردبیل

حجت الاسلام جعفرزاده حجت الاسلام جعفرزاده به اجرای «محفل قرآنی» در محضر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اشاره کرد و گفت: در سالروز ولادت حضرت امام حسن (ع) مصادف با پانزدهم ماه رمضان، «محفل قرآنی» در قالب جلسه دو ساعته با اجرای برنامه‌هایی از قبیل سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، تلاوت قرآن توسط قاریان و حافظان قرآن، مولودخوانی و تواشیح برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل طرح قرآنی «سمیر» را از دیگر برنامه‌های شاخص ماه رمضان عنوان کرد و گفت: طرح قرآنی «سمیر» حرکتی مؤثر در توجه به مناطق حاشیه شهر عنوان کرد و گفت: برنامه قرآنی «سمیر» در مساجد حاشیه شهر در قالب جمعه‌های قرآنی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اجرا می‌شود که استمرار این طرح در طول سال می‌تواند در فرهنگ سازی قرآن در مناطق حاشیه شهر مؤثر باشد.

طرح «سمیر» برگرفته از کلام امیرالمؤمنین علی (ع) است که در این طرح شب‌های جمعه در یکی از مساجد محلات محافل انس با قرآن با حضور قاریان و حافظان ممتاز استانی و نوجوانان برگزار می‌شود که اولین جلسه آن در مسجد هاشمیه راه کلخوران برگزار شد و جلسه دوم روز جمعه ۱۸ فروردین مصادف با ۱۶ ماه رمضان ساعت ۲۲:۳۰ در مسجد امام حسین) ع) راه جیرال اردبیل برگزار می‌شود.

اجرای ۶۵۰ برنامه قرآنی ویژه ماه رمضان در اردبیل