تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3485587
شناسه : 3485587
تاریخ :
جنجال بر سر فیلم‌های سینمایی خریداری شده اقتصاد ایران: امسال تلویزیون فیلم‌های سینمایی جدیدی را خریداری کرد تا در عید نوروز پخش کند. از «شماره ۱۰» و «هوک» گرفته تا «بچه‌های طوفان»، اما از همان روز اول با حواشی همراه شد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،چند روز قبل از آغاز سال 1402، حضور چند فیلم سینمایی‌ خریداری شده تلویزیون قطعی شد. یکی از آنها «شماره 10» بود و در فضای‌ مجازی حواشی بسیار اتفاق افتاد که چرا این فیلم اکران می‌شود و آیا اکران‌های قبلی‌ای که ابتدا در تلویزیون سابقه داشته موفق بوده‌اند یا خیر؟

حتی این اکران‌ها را با تجربه‌های قبلی همچون «تک‌تیرانداز» و «یدو» مقایسه کردند. کار به نامه‌نگاری هم کشیده شد اما «شماره 10» چند روز قبل پخش شد و امروز نیز در نوبتِ دیگری اکران می‌شود و هیچ‌کدام از این جریان‌سازی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها به سرانجام نرسید و مخاطب برای اولین بار «هوک»، «های‌پاور»، «تروا» و «شماره 10» را در تلویزیون دید و حتماً‌ به سبک اکران‌های قبلی تلویزیون، این فیلم‌ها رنگِ پرده نقره‌ای سینماها را هم خواهند دید. 

اما یک فیلم دیگر از شبِ گذشته حواشی جدیدی را ایجاد کرده است. فیلم «بچه‌های طوفان» در حالی که این روزها به‌عنوان یکی از فیلم‌های اکران نوروز روی پرده سینماهاست، به‌عنوان «فیلم تلویزیونی» در کنداکتور پخش تلویزیون قرار گرفت. این خبر اولین بار توسط پایگاه اطلاع‌رسانی سیما و پخش فیلم‌های روز 12 فروردین اعلام شد. فیلمی که به کارگردانی صادق صادق‌دقیقی ساخته شده و در اکرانِ نوروزی قرار دارد. 

قرار بود این فیلم روز گذشته ساعت 16 از شبکه امید پخش شود که به یک باره از کنداکتور خارج شد. برخی از رسانه‌ها به نقل از کارگردان فیلم این نکته را مطرح کردند که "دلایل آن روشن شود که چگونه فیلمی همزمان با اکران نوروزی قرار است از تلویزیون سردر بیاورد!"

ادبیاتی که قدری تعجب‌برانگیز بود چون گویا فیلم در سال 1400 به سازمان صداوسیما فروخته شده است. 

نکته‌ای که صادق صادق‌دقیقی کارگردان فیلم هم به آن اشاره کرد و درباره پخش فیلم «بچه‌های طوفان» از تلویزیون توضیح داد: "پس از صحبت‌های دیروز من درخصوص روشن نبودن دلیل همزمانی اکران سینما و پخش تلویزیونی فیلم «بچه‌های طوفان»، طی مذاکره با تهیه‌کننده مشخص شد که فیلم در سال 1400 به سازمان صداوسیما فروخته شده است و طبق قرارداد، این سازمان می‌تواند در هر زمان فیلم را پخش کند اما با پیگیری صورت گرفته و توضیح دادن شرایط اکران، مدیران تلویزیون لطف کردند و تصمیم گرفتند که پخش تلویزیونی فیلم را به تأخیر بیندازند که قدردان آنها هستیم."