تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3485492
شناسه : 3485492
تاریخ :
لزوم هوشمندسازی اورژانس در سال ۱۴۰۲ اقتصاد ایران: رئیس اورژانس کشور از برنامه‌ریزی برای هوشمندسازی اورژانس در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در سال جدید سیستم کاغذی در اورژانس حدف شده و همه کار‌ها و ثبت گزارش‌ها به صورت هوشمند و رایانه‌ای انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،جعفر میعادفر با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس با مشارکت بیش از ۲۶ هزار نفر از عوامل اورژانس در سراسر کشور از ۲۴ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت، گفت: یکی از نگرانی‌های ما درباره روز‌های پایانی تعطیلات است، در این ایام بسیاری از شهروندان تصمیم به بازگشت از سفر گرفته و برای زود رسیدن به مقصد ممکن است با عجله و شتاب یا در حالت خستگی و خواب آلودگی رانندگی کنند، از این رو از رانندگان می‌خواهم که حتما قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های اورژانس کشور برای سال ۱۴۰۲ گفت: یکی از برنامه‌های ما در این سال هوشمندسازی و به‌روز رسانی خدمات اورژانس و دوراپزشکی است. در همین راستا نیز نسبت به استفاده از آمبولانس‌های به روز و همچنین تجهیزات روز در مراکز اورژانس استفاده خواهیم کرد.

میعادفر افزود: سیستم کاغذی در اورژانس نیز حدف خواهد شد و همه کار‌ها و ثبت گزارش‌ها به صورت هوشمند و رایانه‌ای انجام می‌شود.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: خوشبختانه با مساعدت دولت و همراهی خوب مجلس شورای اسلامی، اعتبارات خوبی هم برای تامین ۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید در سال ۱۴۰۲ تامین شده است که این رقم به مرور دریافت شده و به وسیله آن ناوگان اورژانس کشور به روز رسانی خواهد شد.

میعادفر از توجه به آموزش تکنسین‌های اورژانس در سال جدید نیز خبر داد و گفت: طی دو سال از شیوع کرونا، حجم ماموریت‌های اورژانس افزایش چشمگیری پیدا کرد و از طرفی دیگر اقداماتی مانند واکسیناسیون و ... نیز از سوی اورژانس انجام شد، به همین دلیل فعالیت‌های آموزشی اورژانس دچار تغییر شده و عمدتا نیز به شکل آنلاین و غیرحضوری برگزار شد. حالا در سال ۱۴۰۲ آموزش‌های جدید و ضمن خدمت برای همکارانمان برگزار خواهیم کرد.