تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3485267
شناسه : 3485267
تاریخ :
اخراچ همه نبروهای شرکت موشکی برانسون اقتصاد ایران: شرکت پرتاب ماهواره ریچارد برانسون، ثروتمند معروف انگلیسی فاش کرد که تقریباً تمام پرسنل خود را پس از ناکامی در تأمین بودجه برای یک مأموریت ناموفق، اخراج خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از راشاتودی، شرکت پرتاب ماهواره ریچارد برانسون، ثروتمند معروف انگلیسی، یعنی شرکت "ویرجین اوربیت" Virgin Orbit فاش کرد که تقریباً تمام پرسنل خود را پس از ناکامی در تأمین بودجه برای یک مأموریت ناموفق، اخراج خواهد کرد.

با توجه به یک سند منتشر شده در روز جمعه توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، این شرکت مستقر در کالیفرنیا به جز 100 موقعیت شغلی، همه موقعیت‌ها یعنی 675 شغل را حذف خواهد کرد و طبق گزارش ها، این اخراج ها بر تمام بخش‌ها تأثیر می‌گذارد.

دن هارت، مدیر عامل این شرکت، در یک جلسه عمومی در بعدازظهر پنجشنبه به کارمندان گفت: متأسفانه، ما نتوانستیم بودجه لازم برای ارائه مسیر روشن برای این شرکت را تامین کنیم.

وی گفته است: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه تغییرات فوری، چشمگیر و بسیار دردناک را اعمال کنیم.

به گفته این مدیر عامل، شرکت ویرجین اوربیت فعالیت خود را "برای آینده قابل پیش بینی" متوقف می کند.

هارت قول داده است که این شرکت برای هر کارمندی که مشمول تعدیل نیرو شود، "بسته ای را با پرداخت نقدی، تمدید مزایا، و پشتیبانی در یافتن موقعیت جدید شغلی تأمین خواهد کرد."

گزارش ها حاکی است که یک مسیر "مستقیم" با شرکت خواهر ویرجین یعنی گالاکتیک برای استخدام نیروها راه اندازی شده است.

این اعلامیه که باعث افزایش نگرانی‌ها درباره احتمال ورشکست شدن این شرکت شد، پس از شکست آن در ماه ژانویه در ماموریت خود برای پرتاب اولین ماهواره از خاک بریتانیا منتشر می‌شود.

این شرکت که توسط ریچارد برانسون، ثروتمند معروف بریتانیایی تأسیس شد، نتایج تحقیقات خود را درباره این حادثه در ماه فوریه فاش کرد که نشان می‌داد فیلتر سوخت موشک از جای خود خارج شده و باعث گرم شدن بیش از حد موتور و اختلال در عملکرد سایر اجزا بر فراز اقیانوس اطلس شده است.

این ماموریت قرار بود اولین پرتاب ماهواره تجاری از منطقه اروپای غربی برای ویرجین اوربیت، یکی از شرکت های تابعه گروه ویرجین ریچارد برانسون، باشد.

در سال 2020، اولین پرتاب ویرجین اوربیت با استفاده از پرتابگر ماهواره LauncherOne نیز با شکست مواجه شد، اما بعداً این شرکت چندین ماموریت موفقیت‌آمیز را از خاک ایالات متحده انجام داد و ماهواره‌ها را به مدار زمین رساند.