تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بازار سرمایه
لینک : econews.ir/5x3485065
شناسه : 3485065
تاریخ :
قیمت جهانی طلا ۱۲ فروردین ۱۴۰۲/ هر انس ۱۹۸۶ دلار و ۲۰ سنت اقتصاد ایران: قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۵۸ درصد کاهش به ۱۹۸۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قیمت طلا در آستانه دومین افزایش پیاپی فصلی در روز جمعه قرار داشت، چون احتمال آرام‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تمایل سرمایه‌گذاران به این فلز گران‌بها را افزایش داده بود.

قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۵۸ درصد کاهش به ۱۹۸۶ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت طلا پس‌از انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی‌بر بر افزایش هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان در این کشور در فوریه، ۰.۴ درصد افزایش یافته بود.

شاخص دلار که سه ماهه اول سال جاری میلادی را با کاهش قیمت به پایان رسانده، در روز جمعه تثبیت شد و بر تقاضا برای طلا تأثیر گذاشت. بازار جهانی سهام پس‌از انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا رشد داشت، چون امید به آرام شدن روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو افزایش یافته است. تمایل به طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در شرایطی که سرمایه‌گذاران به سرمایه‌های مخاطره‌آمیز روی می‌آورند کاهش پیدا کرده و ارزش آن‌هم پایین می‌آید.

قیمت طلا هفته گذشته پس‌از فروپاشی ناگهانی دو بانک آمریکا و بالا رفتن احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره برای جلوگیری از گسترش این بحران بانکی، تا ۲۰۰۰ دلار بالا رفت. اما پس از اقدامات دولت برای آرام کردن این بحران دوباره کاهش یافت. قیمت طلا حدود ۷.۸ درصد طی سه‌ماهه اول سال جاری میلادی افزایش داشته است.

قیمت نقره امروز با ۰.۷۰ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۱۶ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۴ درصد افزایش ۹۹۵ دلار و ۲۱ سنت معامله می‌شود.