تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3484911
شناسه : 3484911
تاریخ :
الهیان: مردم از مسوولان درباره حجاب مطالبه جدی دارند/ نمایندگان با وزرای کشور و ارشاد نشست خواهند داشت اقتصاد ایران: نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مردم از مسوولان درباره حجاب مطالبه جدی دارند، گفت: نمایندگان مجلس با وزرای کشور و ارشاد درباره این موضوع نشست خواهند داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

زهره الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به اهمیت مقوله حجاب و ضرورت برخورد با بدحجابی در جامعه، اظهار کرد: سلامت اجتماعی و سلامت فردی از موضوعاتی است که مسئولان وظیفه دارند تا شرایط تحقق آن در جامعه را فراهم بیاورند و قاعدتاً سلامت معنوی یکی از ابعاد سلامت است.

وی افزود: با یک نگاه همه‌ جانبه می‌توان این‌گونه بیان کرد که علاوه‌بر مبانی دین مبین اسلام، حتی نگاه کشورهای غربی و سازمان جهانی بهداشت  هم به ابعاد سلامت و بعد دیگری از سلامت که همان سلامت معنوی است توجه پیدا کرده و قاعدتاً اگر قرار باشد سلامت اجتماعی و سلامت معنوی تضمین شود پوشش متناسب با ارزشها وفرهنگ جامعه یکی از مؤلفه‌های اصلی آن است که درواقع پوشش متعارف و پوشش مبتنی بر اصول و ارزش‌ها می‌تواند تضمین‌کننده سلامت جامعه اعم از سلامت مرد و زن باشد‌.

وی تصریح کرد: متأسفانه در شرایطی که در چند ماه گذشته گریبان‌گیر کشور شد، نوعی عدم رعایت ضوابط و اصول در پوشش و عدم رعایت ارزش‌های اجتماعی، دیده شد.

وی افزود: البته بانوان ایرانی در طول تاریخ به نجابت و وقار شناخته شده‌اند و با پوششی که نشان از حیا و متانت دارد اصالت خود را حفظ نموده‌اند.

الهیان تصریح کرد: زنان ایرانی با فرهنگ‌ها و قومیت های گوناگون، اعم از کرد، ترک، بلوچ و... با پوشش های متنوع شان حول یک اصل وحدت یافته‌اند و آن هماهنگی پوشش محلی ‌شان با شخصیت زن فاخر ایرانی است.به بیانی جامعه بانوان  ما  رعایت ارزش‌ها و شأن و منزلت زن را اصل میدانند  و خود را ملزم به رعایت پوشش مناسب ومتناسب  می‌دانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لزوم مقابله نهادهای حاکمیتی با بدحجابی تاکید کرد: با توجه به این‌که وظیفه حاکمیت ایجاد زمینه لازم برای رشد و تعالی افراد و آحاد جامعه است، قاعدتاً پیگیری قوانینی که در حوزه پوشش داریم و ضوابط پوشش از موضوعاتی است که مطالبه جدی  مردم نسبت‌به نمایندگان و مسئولین بوده‌است تا این اصول و قوانین موجود و اجرای راهکارهای حفظ پوشش متعارف از سوی مسئولین پیگیری شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: قاعدتاً مسئولین نیز دراین‌راستا بایستی پیگیر اجرای ضوابط و قوانین در این حوزه باشند.دراین زمینه مجلس ونمایندگان پیگری های لازم را داشته وخواهند داشت .که ازجمله آن برگزاری نشست ها وجلسات با وزرای مرتبط ازجمله وزیر کشور و وزیر ارشاد و فرماندهی انتظامی وپلیس امنیت اخلاقی وقوه قضائیه است .که البته این نشستها ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: درباب فرهنگ سازی به نظر بنده بیشترین نقش را گروههای مردمی خواهند داشت. قاعدتاً رعایت پوشش مناسب ودرشآن قبل از هرچیز  نفع خود جامعه بانوان خواهد بود ونوعی حفاظت اجتماعی به شمار می‌رود  چراکه ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که بانوان ما در عرصه‌های مختلف اجتماعی ،اقتصادی ، ومدیریتی و علمی  فعال هستند و اگر ضوابط پوشش رعایت نشود اولین متضرر این امر خود بانوان هستند که نیاز به فعالیت  اجتماعی  و نیاز به محیطی امن وسالم برای کنشگری اجتماعی دارند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: امروز ساماندهی پوشش درجامعه  برای پیشگیری از آسیبها ورعایت ارزشها جهت ایجاد محیطی مساعد برای رشد وتعالی آحاد جامعه مطالبه ملت پر افتخار ایران از مسئولین است.

به گزارش فارس، هزاران نفر از مخاطبان این خبرگزاری با ثبت پویشی در سامانه «فارس‌من» از مسئولان قوای مقننه، مجریه و قضاییه خواسته‌اند با توجه به فراخوان‌های دشمنان انقلاب اسلامی و ضدانقلاب درباره کشف حجاب و تبدیل شدن برخی افراد به پیاده نظام این جریانات، کشف حجاب به عنوان یک جرم امنیتی لحاظ و ضمن اعلام به عموم مردم، برخورد قاطعی با این نوع جرم‌انگاری صورت گیرد.

پایان پیام/