تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3483662
شناسه : 3483662
تاریخ :
رشد ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز هفته اقتصاد ایران: شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۹ فروردین) با ۳۴ هزار و ۳۰۳ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۷۸ هزار واحدی ایستاد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، شاخص هم‌وزن با ۱۲ هزار و ۵۲۸ واحد افزایش به ۶۲۲ هزار و ۵۲۶ واحد و شاخص قیمت با هفت هزار و ۳۹۹ واحد رشد به ۳۶۷ هزار و ۶۶۷ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۶ میلیارد و ۹۴۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۰ هزار و ۸۸۶ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با هفت هزار و ۸۰۳ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تأمین (تاپیکو) با ۲ هزار و ۲۴۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با ۲ هزار و ۷۷ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۷۶۱ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۳۷۱ واحد و پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) ۹۶۹ واحد تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۰۸ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۱۷۸ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۵۵ واحد و فولاد خوزستان (فخوز) با ۱۳۳ واحد تأثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۸۶۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۵۶ واحد افزایش داشت و به ۲۵ هزار و ۳۵۷ واحد رسید.

در این بازار بیش از هفت میلیارد و ۱۸۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۶۳ هزار و ۵۶۳ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین (صبا)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و پالایش نفت شیراز (شراز) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب) و پخش البرز (پخش) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.