تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3483655
شناسه : 3483655
تاریخ :
سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مواضع غرب امنیت انرژی جهان را تهدید می‌کند اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی اظهاراتی تأکید کرد که عدم تمایل غرب به دسترسی دیگران به تحقیقات انجام شده توسط آلمان، دانمارک و سوئد درباره خرابکاری و انفجار خط لوله نورد استریم امنیت انرژی جهان را تهدید می‌کند.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، روز سه شنبه طی اظهاراتی تأکید کرد که عدم تمایل غرب به دسترسی دیگران به تحقیقات انجام شده توسط آلمان، دانمارک و سوئد درباره خرابکاری و انفجار خط لوله نورد استریم امنیت انرژی جهان را تهدید می‌کند.

وی گفت موضع غرب در این باره منجر به از دست دادن فرصت مناسب برای ارسال یک پیام روشن به جهان مبنی بر "غیرقابل قبول بودن" چنین حملاتی در آینده می‌شود.

زاخارووا گفت: با این حال، به دلیل عدم تمایل سرسختانه طرف غربی به دسترسی دیگران به (نتایج) تحقیقات انجام شده توسط مقامات آلمانی، دانمارکی و سوئدی به بهانه حفاظت از منافع امنیت ملی، جامعه بین‌الملل فرصت ارسال یک پیام روشن مبنی بر غیرقابل قبول بودن تکرار چنین حملاتی در آینده را از دست داده است.

وی خاطرنشان کرد: امنیت زیرساخت انرژی جهانی اکنون در معرض تهدید فوری قرار دارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه افزود: این موضوع مربوط به هر دولتی است که گاز طبیعی صادر، ترانزیت و یا وارد می‌کند.