تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3483108
شناسه : 3483108
تاریخ :
کتاب «دو و نیم» منتشر شد/ درس نامه ای برای کنشگران جمعیت اقتصاد ایران: کتاب «دو و نیم»؛ درس نامه تربیت کنشگران جمعیت، با هدف اقناع نخبگان و توانمندسازی تاثیرگزاران حوزه خانواده و جمعیت، حاصل پژوهش جمعی از اندیشمندان توسط اداره کل آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد .

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش گروه زندگی خبرگزاری فارس؛ ایران اسلامی با پرشتاب ترین سقوط نرخ رشد جمعیت در دهه‌های گذشته با بحران «پیری و کاهش جمعیت» مواجه است؛ مسئله ای که به واسطه غفلت سیاست گذاران، چهره‌ جوان امروز جامعه‌  ما را در آینده مخدوش خواهد کرد و اگر در فرصت فعلی برای حل آن تدبیر نشود، دیگر فرصت جبران آن وجود نخواهد داشت.

عدم تمایل به فرزندآوری صرفاً معلول عوامل اقتصادی نبوده و بیشتر ریشه در فرهنگِ نادرستی دارد که در جامعه‌ ما نهادینه شده است؛ بنابراین در کنار توجه به بهبود معیشت جامعه، یکی از مهم ترین عناصر برای اصلاح وضع موجود، فرهنگ‌سازی است.در این میان آموزش و بازخوانی مبانی دینی در موضوع جمعیت و فرزند آوری از ارکان مهم برای بهبود فرهنگ عمومی در مسئله جمعیت است.

مرکز آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از نهادهای متولی در این زمینه، ورود جدی به این عرصه را وظیفه‌ خود دانسته، قدم‌های مهمی را در این زمینه برداشته است و با بهره گیری از ظرفیت اساتید خبره‌ حوزه و دانشگاه تلاش کرده است به تبیین ابعاد مسئله و اهمیت آن از منظر اندیشه اسلامی در قالب های متنوع بپردازد.

کتاب «دو و نیم»؛ درسنامه تربیت کنشگران جمعیت، با هدف اقناع نخبگان و توانمندسازی تاثیرگزاران حوزه خانواده و جمعیت، حاصل پژوهش جمعی از اندیشمندان با ویرایش جناب آقای «جواد حجت» در 316 صفحه توسط اداره کل آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی به چاپ رسیده است و در اختیار علاقه‌مندان و فعالان حوزه جمعیت قرار خواهد گرفت.

کتاب «دو ونیم»؛ مجموعه گفتارهای اساتید حوزه خانواده و جمعیت در 10 فصل، علاوه بر پاسخ به شبهات در این موضوع به طرح عناوینی از جمله ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، روانشناسی، تربیتی، اقتصادی و پزشکی مسئله جمعیت و فرزندآوری پرداخته است و در فصول نهایی به «راهبردها و راهکارهای افزایش جمعیت» و«چگونگی ورود مبلغان به بحث جمعیت» پرداخته است.

 

پایان پیام/