تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3482991
شناسه : 3482991
تاریخ :
اخذ رضایت از اولیای دم پس از ۲۳ سال در البرز اقتصاد ایران: کرج- مدیرکل زندان‌های البرز گفت: پرونده‌ قتلی که ۲۳ سال بلاتکلیف بود با تشکیل گروه ویژه مددکاری و یافتن اولیای دم به صلح و سازش ختم شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی چهارمحالی ظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از ندامتگاه کرج اظهار کرد: در یکی از بازدیدهای میدانی از اندرزگاه‌های ندامتگاه کرج در سال گذشته با مددجویی مواجه شدیم که سال‌ها قبل در زندان همدان طی یک درگیری هم‌بندی خود را به قتل رسانده بود.

وی افزود: صغیر بودن دختر مقتول، ناتوانی خانواده قاتل در پرداخت دیه، انتقال قاتل به زندانِ استان دیگر و بی‌خبری هر دو خانواده از احوال و محل زندگی دیگری، موجب شده بود تا این پرونده با پیچیدگی‌هایی همراه شود.

مدیرکل زندان‌های استان البرز با اشاره به گذشت بیش از ۲ دهه از این قتل و ندامت قاتل از عمل خود اظهار داشت: گروه مددکاری متشکل از ۳ تن از مددکاران با تجربه زندان کرج طی مأموریتی به همدان با مشقت فراوان و با همکاری خوب مقامات قضائی این استان و از طریق پیگیری پرونده‌های تزریق واکسن کرونا توانستند شماره ملی دختر مقتول را بیابند و با همکاری مخابرات به آدرس وی دست یابند.

چهارمحالی افزود: دختر مقتول که اکنون خودش مادر شده بود با رایزنی مددکاران بدون چشم داشتی رضایت خود را از دریافت دیه اعلام کرد و این مددجو توانست پس از ۲۳ سال به آغوش گرم خانواده خود بازگردد و طعم آزادی را بار دیگر بچشد.

مدیر کل زندان‌های استان البرز اظهار داشت: رویکرد حال حاضر زندانبانی در ایران یک رویکرد انسان دوستانه است و برخلاف تبلیغات منفی که در این حوزه صورت می‌گیرد، خدمات ارزشمندی در زمینه حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان مانند حمایت مالی، تحصیلی، تأمین مسکن، جهیزیه، خدمات پزشکی و غیره انجام می‌شود و همه این خدمات در گمنامی کامل کارکنان و مددکاران زندان‌ها صورت می‌گیرد.