تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3482990
شناسه : 3482990
تاریخ :
مفاخر و علمای مازندران معرفی و شناسایی شوند اقتصاد ایران: ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه فضلا و علمای ارزشمند زیادی در استان وجود دارند، گفت: این مفاخر باید شناسایی و معرفی شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر سه شنبه در دیدار با اعضای مجمع روحانیون اهل قلم استان، ضمن تبریک ایام، اظهار کرد: ما افتخارات زیاد و ناشناخته‌ای در حوزه علمیه قم داریم و شناسایی و قلم زدن درباره این علما از صد سال گذشته تاکنون گام مفید و لازم است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به افتخارات گذشته استان همچون برپایی نماز جمعه در دیار مازندران طی چندصد سال پیش، خاطرنشان کرد: کسانی که ابزار قلم در دست دارند می‌توانند قلب تاریخ را بشکافند و به معرفی افتخارات گذشتگان و اموات و احیا بپردازند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر لزوم تکریم و تعریف برای مردم، یادآور شد: یکی از اهداف ارتباط با علمای مازندران و قم این بود که به مردم بگوئیم در حوزه‌های علمیه، فضلای ارزشمندی داریم و پای فضلا در جامعه باز شود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر ما نیاز به جهاد تبیین داریم که با معرفی و احیا امکان‌پذیر است و اینها باید زمینه‌ای شود برای اینکه در جامعه نوجوان ما رغبت برای ورود به حوزه‌های علمیه ایجاد شود.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به پیشنهاد برای برگزاری مراسم بزرگداشت ملامجدالدین، تاکید کرد: مهمتر از مسئله ملامجدالدین نامه امام صادق (ع) است و برای سالروز نگارش و ارسال این نامه در قرن دوم باید بزرگداشت برگزار کنیم و هر سال هم، نشستی در این زمینه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در رابطه با این نامه انجمن قلم باید مسئولیت‌های خود را به‌صورت کامل انجام دهد.