تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3481279
شناسه : 3481279
تاریخ :
بازدید از میدان نقش جهان اصفهان از مرز ۱۵۰ هزار نفر گذشت اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از ورود بیش از یکصد و پنجاه هزار نفر گردشگر به مجموعه جهانی نقش جهان تا روز چهارم فروردین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، علیرضا ایزدی بعد از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از تأسیسات گردشگری استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پایان دور اول سفرهای نوروزی و آغاز دور دوم سفرها، همچنان شاهد افزایش حضور گردشگران در بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: روز گذشته و با گرم شدن دوباره هوای شهر اصفهان شاهد حضور چشم گیر گردشگران در محوطه عظیم مجموعه جهانی میدان نقش جهان بودیم و این در حالی است که در شامگاه روز گذشته نیز با همکاری و مساعدت اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان، آئین جشن استقبال از ماه مبارک رمضان تا پاسی از شب در مرکز این مجموعه عظیم تاریخی با بیش از ۸۵ هزار مترمربع وسعت برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی‌های آمارها حکایت از آن دارد که طی روز گذشته بیش از ۱۵۰ هزار نفر گردشگر به این میدان عظیم وارد شدند که همین نکته نشان دهنده این است که از ابتدای آغاز تعطیلات نوروزی تا کنون، جمعه چهار فروردین ماه، شلوغ ترین روز حضور گردشگران در آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان بوده است.

ایزدی تصریح کرد: بناهای تاریخی باغ فین کاشان و باغ موزه چهلستون به ترتیب پس از میدان نقش جهان تا پایان روز چهارم فروردین ماه، رتبه بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص دادند.