تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3481192
شناسه : 3481192
تاریخ :
در نیشابور برگزار شد؛ نمایشگاه آثار و نقاشی‌های استاد کمال الملک اقتصاد ایران: سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور گفت: نمایشگاه نقاشی‌های استاد کمال الملک در مجموعه فرهنگی تاریخی عطار و در کنار مقبره استاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  ، کمال خانی اظهار کرد: نمایشگاه نقاشی‌های استاد کمال الملک در مجموعه فرهنگی تاریخی عطار و در کنار مقبره استاد برگزار شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور افزود: در این نمایشگاه تعداد ۳۱ تابلو از تصاویری که توسط استاد کمال الملک نقاشی شده به نمایش گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: این تابلوها بخشی از تاریخ و فرهنگ ایران را در گذشته روایت می‌کنند علاوه بر این نمایش نقاشی‌های استاد کمال الملک باعث آشنایی بیشتر گردشگران با این هنرمند فرهیخته شده است.

خانی گفت: این نمایشگاه تا ۱۵ فروردین هر روز هم زمان با فعالیت مجموعه فرهنگی و تاریخی عطار نیشابور از ساعت ۹ تا ۲۱ پذیرای بازدید کنندگان است.

محمد غفاری ملقب به کمال المُلک یکی از مشهورترین شخصیت های تاریخ هنر معاصر در شهر کاشان و در سال ۱۲۲۴ در خانواده ای سرشناس و هنرمند به دنیا آمد . او برادرزاده صنیع الملک از نقاشان بنام است، به کمال الملک پدر نقاشی ایران نیز گفته می‌شود.

او ۱۲ سال آخر عمر خود را در روستای حسین آباد نیشابور (فیرووزه) گذراند و سرانجام درسن ۹۵ سالگی فوت کرد.