تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3481122
شناسه : 3481122
تاریخ :
وزیر میراث فرهنگی: کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان از مهم‌ترین جاذبه‌های کشور است اقتصاد ایران: سمنان- وزیر میراث فرهنگی استان سمنان را یک مقصد گردشگری دانست و گفت: کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کاروانسراهای کشور است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، عزت الله ضرغامی در خصوص اهمیت موضوع گردشگری در استان سمنان اظهار داشت: سمنان به جز اینکه در مسیر مشهد قرار دارد از اهمیت زیادی به لحاظ تنوع در ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری برخوردار است و باید به عنوان مقصد گردشگری شناخته شود، باید تلاش کنیم سمنان و شهرهای مختلف که مشحون از میراث‌فرهنگی و تمدنی است به مقصد گردشگری تبدیل شود.

وی افزود: بارها اعلام کردیم عملیات مرمت، جاذبه گردشگری است در حقیقت خود کارگاه میراث‌فرهنگی جاذبه گردشگری است نباید بازدید مردم به دلیل مرمت متوقف شود لیکن هیچ اشکالی ندارد مسیری برای تردد مردم در نظر گرفته شود.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کاروانسراهای کشور است، تاکید کرد: با زحمتی که دستگاه قضائی برای آزادسازی این کاروانسرا کشید موجب شد به عنوان یک جاذبه تاریخی مردم از آن بتوانند به زودی بازدید کنند، این بنا باید مرمت شود و در کنار آن جاذبه‌های تکمیلی ایجاد کنیم تا از مقاصد مهم گردشگری کشور شود.