تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3479968
شناسه : 3479968
تاریخ :
«کلوچه فومن» سوغاتی جذاب برای گردشگران+فیلم اقتصاد ایران: فومن- «کلوچه فومن» سوغاتی جذاب، برای گردشگران است که به دلیل عدم استفاده از مواد نگه دارنده در داخل آن از سالم ترین شیرینی ها به شمار رفته و عمری ۱۰ روزه دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، گروه استان‌ها- فومن یکی از شهرهای گردشگر پذیر ایران و جلگه‌ای گیلان است که به دلیل وجود مجسمه‌های زیبا، به شهر مجسمه‌ها شهرت دارد.

ماسوله زیبا و قلعه رودخان مستحکم دو قطب گردشگری این شهرستان به شمار می‌روند که همه ساله میزبان گردشگران و مسافران بسیاری از سراسر جهان و ایران است.

جالب اینجاست که با داشتن همه ظرفیت‌های تاریخی و توریستی در شهرستان، بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی «کلوچه فومن» را بهانه حضور خود در فومن عنوان می‌کنند.

این محصول خوشمزه که پیش‌تر به نان «قندی» شهرت داشته و در نانوایی‌های فومن به تعداد محدودی پخت می‌شد به مرور زمان به یکی از بهترین کلوچه‌های خوش‌طعم کشور تبدیل شده که پیشینیان نخستین پخت آن را مربوط به سال‌های دوره پهلوی اول می‌دانند.

«کلوچه فومن» سوغاتی جذاب برای گردشگران+ فیلم

«کلوچه فومن» با ترکیبات خاصی ساخته شده و نوعی کلوچه مغز دار بوده که از دولایه تشکیل شده که لایه داخل با لایه بیرون کامل متفاوت و حاوی مغز گردو، جوز هندی، دارچین، هل، شکر و روغن (حیوانی) است برخی از کلوچه پزان نیز با گردو و یا پسته آن را تزئیین کرده و به وسیله مهر نقش دار می‌کنند.

قدیمی‌های این صنف این محصول را به دلیل عدم استفاده از مواد نگه دارنده در داخل آن از سالم‌ترین شیرینی‌ها عنوان می‌کنند که عمری ۱۰ روزه دارد و بر همین اساس علاقمندان این کلوچه خوشمزه را به عنوان عصرانه و معمولاً با چای میل می‌کنند.

امروزه با استقبال مردم علاوه بر فومن، پخت این کلوچه در دیگر نقاط استان و کشور معمولاً توسط قنادان گیلک زبان صورت می‌گیرد و حالا این کلوچه گرد ۱۰۰ گرمی تبدیل به پرفروش‌ترین سوغاتی شهرستان فومن تبدیل شده است.