تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3479530
شناسه : 3479530
تاریخ :
«ویستان» بهشت گمشده در سرزمین مه و خورشید اقتصاد ایران: رودبار - «ویستان» در کنار تمام مواهب طبیعی و چشم نوازش بدلیل عدم توجه ویژه مسئولان، ظرفیتی مغفول مانده است که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری درست می‌تواند محلی برای توسعه گردشگری باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- بهرام قربانپور: دریاچه «ویستان» بره سر خورگام یکی جاذبه‌های گردشگری شهرستان رودبار و گیلان همیشه زیبا است. شاید از زیبایی‌های گیلان نظیر تالاب انزلی، استخر لاهیجان، قلعه رودخانه فومن و شهر تاریخی ماسوله و دیگر برندهای گردشگری گیلان بارها شنیده باشید اما نام «ویستان» برای بسیاری از مردم تازگی دارد و حتی بسیاری از گیلانی‌ها هم کمتر از این استخر طبیعی زیبا شنیدند و یا دیدند.

اما برای رسیدن به دریاچه‌ای مه آلود و زیبا جاده‌ی جنگلی را پشت سر می‌گذاریم، دریاچه‌ای که مانند نگینی درخشان در میان انبوه درختان راش می‌درخشد و جلوه گری می‌کند. وقتی هوا مه گرفته و ابری است، شکوه و زیبایی این منظره، دل هر بیننده‌ای را اسیر خود می‌کند، و وقتی این همه زیبایی با آرامش عمیق طبیعت همراه می‌شود، روح وجان چنان به وجد می‌آید که بیینده شیدا با اشتیاق سر تعظیم در برابر عظمت خالق آن فرود می‌آورد.

در روزهای آفتابی دریاچه مثل آئینه می‌شود، عکس آبی آسمان و درختان سبز چنان به زیبایی در آن منعکس می‌شود، که انسان از دیدن آن سیر نمی‌شود. رسیدن به این دریاچه‌ طبیعی و زیبا ساده نیست، به همین دلیل این منطقه، مکانی بکر و آرام است و این آرامش ناب پاداش گردشگرانی است که سختی‌های راه را به جان می خرند و قدر این طبیعت زیبا و آرامش بی پایان آن را می‌دانند.

شما هم اگر در ایام نوروز و دیگر ایام به دنبال یافتن بهشتی آرام و خیال انگیز هستید، بار سفر ببندید و با ما همراه شوید.

«ویستان» بهشت گمشده در سرزمین مه و خورشید

برای رسیدن به بره سر باید مسافت ۵۵ کیلومتری رودبار به بره سر را طی کنید و با پشت سر گذاشتن مسیر ۲ کیلومتری بره سر تا دریاچه، به این بهشت سحرانگیز خواهید رسید.

دریاچه‌ بره سر در همه فصول سال پر آب است و آب آن از آب‌های زیرزمینی و آب‌های جاری تأمین می‌شود، بنابراین دریاچه در تمام فصل‌ها زیبا و خیال انگیز است، ولی در بهار و تابستان که درختان و مراتع سبز هستند، زیبایی آن وصف ناپذیر است.

در این فصول پوشش گیاهی و درختان انبوه راش، فضای روح بخش دریاچه را با چنان با لطافت و زیبا در برمی گیرند، که عاشقان طبیعت از دیدن این منظره سیر نمی‌شوند.

وجود گل‌های وحشی لاله و گل گاوزبان بر تپه ماهورهای سبز چنان جلوه گری می‌کنند که گویی تپه‌های سبز لباس مخمل به تن کرده‌اند و این گل‌ها نقشی بر روی آن هستند.

از آنجا که این منطقه بکر و دور از دسترس است، گونه‌ کمیابی از گل سوسن چلچراغ نیز در این منطقه می روید.

همچنین اطراف دریاچه زیستگاه گونه‌های مختلفی از پرندگان، حیوانات، آبزیان و حشرات است. پرندگانی مثل تیهو، بلدرچین، کبک، و قمری اطراف دریاچه را برای زندگی انتخاب کرده‌اند.

«ویستان» در کنار تمام مواهب طبیعی و چشم نوازش بدلیل عدم توجه ویژه مسئولان، به ظرفیتی مغفول مانده در شهر بره سر و بخش خورگام رودبار تبدیل شده که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری درست و هدفمند می‌تواند محلی برای توسعه گردشگری و تحول اقتصادی و درآمدی پایدار شهر بره سر و بخش خورگام رودبار تبدیل شود.