تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3479222
شناسه : 3479222
تاریخ :
اردوغان رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شد اقتصاد ایران: نمایندگان و وکلای اردوغان امروز سه شنبه با مراجعه به شورای عالی انتخابات رسما برای حضور وی در انتخابات ثبت نام کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه رسما برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ثبت نام کرد و درخواست خود برای نامزدی را به شورای عالی انتخابات ارائه کرد. 

انتخابات ریاست جمهوری ترکیه قرار است 14 ماه مه برگزار شود. 

براساس گزارش رسانه‌های محلی ترکیه نمایندگان حزب عدالت و توسعه روز سه شنبه از طرف اردوغان به شورای عالی انتخابات مراجعه کردند تا اسناد مربوط به نامزدی وی را پر کنند. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، در حال حاضر 18 نفر از احزاب مختلف ترکیه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کردند اما «کمال قلیچدار اوغلو» از حزب رقیب جمهوریخواه اصلیترین رقیب وی محسوب می‌شود.

نتایج برخی از نظرسنجیهای انتخاباتی نشان می‌دهد که در حال حاضر اردوغان کمی از رقیب اصلی خود عقب افتاده است.

دهم مارس «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه به طور رسمی تاریخ برگزاری انتخابات را ۱۴ ماه می و مصادف با ۲۴ اردیبهشت اعلام کرد. در واقع اردوغان هم‌زمان با امضای دستور مربوط به انتخابات، از آغاز فرایندهای انتخاباتی در این کشور خبر داد. چرا که طبق قانون اساسی ترکیه، پس از انتشار دستور برگزاری انتخابات در روزنامه رسمی و ظرف ۴۸ ساعت پس از اعلام این تصمیم، تقویم انتخاباتی آغاز شده و فعالیت نامزدها و ائتلاف‌ها شروع می‌شود.