تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اخبارشرکت ها
لینک : econews.ir/5x3478806
شناسه : 3478806
تاریخ :
مبل چستر، کلاسیک است یا مدرن؟ اقتصاد ایران: مبل چستر، که با نام چستر فیلد هم شناخته می‌شود از معروف‌ترین و زیباترین سبک‌های مبلمان در دنیا است. این مبل با توجه به ظاهر کلاسیک خود، حال و هوای قرن هجدهم و سبک زندگی خانه‌های امپراطوری را برای شما تداعی می‌کند؛ زیرا این مبل از چوب روس تهیه شده و بسیار باکیفیت و لوکس می‌باشد. اگر قصد خرید مبل چستر را برای منزل خود دارید، بهتر است ابتدا از سبک این مدل مبلمان آگاه شوید و بعد نسبت به سبک دکوراسیون فضای مورد نظر اقدام به خرید آن کنید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اخبار شرکتها-  در ادامه نوشتار، تلاش داریم تا در ابتدا با ویژگی مبل‌های مدرن و کلاسیک آشنا شویم و در‌ نتیجه آن مبل چستر را تعیین سبک کنیم.

مبل مدل چستر، زیرمجموعه مبل کلاسیک است یا مبل مدرن؟

برای پاسخ به این سوال باید کمی تعلل کرد؛ زیرا مبل چستر، مبلی کلاسیک است که در آن واحد از سبک مبلمان مدرن هم پیروی می‌کند. به عنوان مثال در ظاهر مبل کلاسیک و مبل چستر لمسه دوزی‌های زیبایی وجود دارد؛ اما شدت این لمسه دوزی‌ها در قسمت پشتی مبل چستر بیشتر خودنمایی می‌کند. تفاوت بعدی این است که مبل چستر، یک مبل راحتی و مدرن است؛ اما در مقایسه با آن‌ها‌، ظاهر لوکس و مجلل‌تری دارد؛ در نتیجه برای افرادی که علاقه‌مند به دکوراسیون‌های لوکس بوده اما در منزل خود فضای کافی ندارند، انتخاب مناسبی هستند. به طور کلی، مبل‌های چستر می‌توانند تلفیقی از سبک‌های مدرن و کلاسیک باشند تا همه ویژگی‌های مدنظر شما را ارائه بدهند.

مبل مدرن و مبل کلاسیک از پرفروش‌ترین نوع مبلمان محسوب می‌شوند و هر یک از آن‌ها کاربرد خاص خود را دارد. انتخاب این مبلمان دستخوش تغییراتی همچون مد، سلیقه، دکوراسیون و… شده است. جنس و طراحی هر یک از این مبلمان با دیگری متفاوت بوده و چوب این مبل‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. اگر تمایل دارین که تفاوت این دو مبل رو بیشتر بدونین، پس حتما مقاله فرق مبل کلاسیک و مدرن چیست رو مطالعه بفرمایین.

مبل کلاسیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

مبل‌های کلاسیک از پر‌طرفدار‌ترین مبلمان موجود در بازار هستند و در بین ایرانی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند. این سبک از مبل، بیشتر با شاخصه‌های ظاهری خود شناسایی می‌شوند. اولین ویژگی این مبل‌ها استفاده از متریال چوب و انجام منبت‌کاری و طراحی‌های ظریف روی بدنه آن است. اگر مبل‌های استیل را در نظر دارید، باید بدانید که مبل کلاسیک از مبل استیل، منبت کاری بیشتری دارد. شاخصه دوم مبل کلاسیک، دارا بودن یک تاج ظریف و دسته‌های باریک است که در زیبایی آن بی‌تاثیر نیست.

مورد بعدی که در ظاهر مبل‌های کلاسیک، مشاهده می‌شود، هنر لمسه دوزی است. لمسه دوزی، به طرح‌های لوزی شکلی گفته می‌شود که با انجام کوک‌های هماهنگ روی پارچه مبل کلاسیک ایجاد می‌شود. مبل‌های کلاسیک با وجود تمام ظرافت ظاهری خود از استقامت بالایی برخوردار هستند؛ زیرا در تولید آن‌ها از متریال چوبی باکیفیت همچون چوب درخت گردو، راش، چنار، صنوبر و پارچه‌های مرغوبی استفاده می‌شود. مبل‌های کلاسیک در طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

مبلمان چستر چه سبک مبلی است؟ مدرن یا کلاسیک

مبل مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟

با گذشت زمان، سبک زندگی انسان‌ها تغییرات زیادی داشته است. در این میان مبل‌ها هم از این استثنا برخوردار نشده و دچار تغییراتی شده‌اند، نمونه‌ای از آن تغییرات مبل‌های کلاسیک به مبل‌های مدرن و راحتی است. اولین پوئن مثبت یک ست مبل مدرن ترکیب سه ویژگی راحتی، سادگی و زیبایی در کنار هم است که باعث می‌شود، این مبلمان را انتخاب اول اکثر افراد کند. شما می‌توانید با این مبلمان، یک فضای مینیمال و خلوت را در کنار زیبایی و شیک بودن برای خود و افراد خانواده‌تان ایجاد کنید؛ همچنین مبل‌های مدرن، در مقایسه با مدل‌های دیگر، وزن پایین‌تری دارند و برای آپارتمان‌ها در اولویت هستند. مبل‌های مدرن با اینکه الگوی خاصی را در طراحی دنبال می‌کنند، اما باز هم دارای طرح‌های متنوعی هستند که در دو دسته مبلمان مدرن راحتی و مبلمان مدرن کلاسیک جای می‌گیرند که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند.

مطالعه بیشتر: اگر دوست دارین با انواع مبلمان مدرن آشنا بشین، مقاله مدل مبل های مدرن و شیک رو از دست ندین!

مبل چستر چه ویژگی‌هایی دارد؟

وقتی حرف از خرید مبلمان به میان می‌آید، با توجه به سرعت پیشرفت در صنعت مد و کشش مردم به سمت آن، باید مبلی را انتخاب و خریداری کرد که در دراز مدت تکراری نشود و به اصطلاح از مد نیفتد. مبل چستر، یک مبل اصیل انگلیسی است که این نیاز را برطرف کرده و اکثر ویژگی‌ها را به صورت یک جا در خود جمع کرده است. این طرح از مبلمان، از نظر کاربردی بیشتر شبیه یک کاناپه راحتی است؛ اما از نظر ظاهری با دکمه‌ها و نگین‌های به کار رفته در خود، حتی از مبل‌های کلاسیک هم مجلل تر است. در واقع مبل چستر، با دسته‌های پهن، پشتی پهن و ارتفاع کم در سه طرح تمام پارچه، تمام چرم و ترکیبی از هر دو شناخته می‌شوند. مبلمان چستر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اگر در یک محیط کلاسیک قرار بگیرند زیبایی آن‌ها چیزی کمتر از فرم آن‌ها یک در محیط مدرنیسم نیست. مبل‌های چستر در دو سبک کلاسیک و ال در بازار موجود هستند که مزایای بسیاری نسبت به مبل‌های قدیمی دارند. چند مورد از این مزایا شامل:

  1. استحکام و استقامت بالا
  2. احساس راحتی
  3. نظافت آسان
  4. قابلیت همخوانی با اکثر دکوراسیون

می‌شوند. البته این مبلمان در اندازه‌های مختلفی از جمله سه نشیمنگاه، دو نشیمنگاه و صندلی موجود هستند که باید با توجه به متراژ محل مورد‌نظر تهیه شوند.

مبل چستر چه ویژگی‌هایی دارد؟

کلام آخر

در این نوشتار تلاش کردیم تا با بیان ویژگی‌های مبل چستر، شما را راهنمایی کنیم تا بهترین مبلمان را برای منزل یا محیط کار خود تهیه کنید. مبلمان چستر مناسب هر مکانی با هر سبکی هستند و این ویژگی آن‌ها باعث شده تا نمونه ضعیف آن‌ها تولید شود. حتما توجه داشته باشید تا در هنگام خرید با توجه به قیمت و متریال، نمونه با کیفیت و مرغوب را خریداری کنید.

درصورتی که بدنبال خرید مبل مدرن، مبل کلاسیک، مبل چستر و یا هر نوع مبلمان دیگه ای هستید، وبسایت های معدود اما بسیار معتبری وجود دارند که میتوانید با مراجعه به آنها بصورت آنلاین اقدام به خرید انواع مبلمان بکنید! از جمله این وبسایت های میتوان به آف دکور، فروشگاه مبلمان سوفاداتیس، مبل باروس، فروشگاه مبل و میز، urbanladder.com و ... اشاره کرد که دارای با کیفیت ترین مبلمان ها در کنار ضمانت عالی میباشند.