تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اخبارشرکت ها
لینک : econews.ir/5x3478804
شناسه : 3478804
تاریخ :
مزایا و هزینه تحصیل مهندسی در آمریکا اقتصاد ایران: تحصیل مهندسی در آمریکا، با توجه به چشم‌انداز شغلی عالی و روبه‌رشد ‌بودن مهندسی، یک گزینه محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است. رشته‌های مهندسی به دلیل فرصت‌های شغلی بی‌نظیری که در اختیار افراد قرار می‌دهند، به یک حوزه تحصیلی بسیار محبوب تبدیل شده‌اند. از طرفی، رشته‌های مهندسی متعددی در سراسر ایالات متحده وجود دارند که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند رشته مورد علاقه خود را از بین آن‌ها انتخاب کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اخبار شرکت ها - بهره ‌بردن از مزایای تحصیل در رشته‌های مهندسی و خصوصا دانشگاه‌های سطح بالای آمریکا، فرصتی است که بسیاری از دانشجویان در پی آن هستند. از این رو قصد داریم در این مطلب به بررسی مزایا، شرایط و هزینه تحصیل مهندسی در آمریکا بپردازیم.

مزایای تحصیل مهندسی در آمریکا کدامند؟

اگر قصد تحصیل مهندسی در آمریکا را دارید، قطعا از مزایای زندگی و تحصیل در محیطی پیشرفته، با سطح خدمات و امکانات رفاهی عالی آگاه هستید. با ‌این‌حال، در ادامه به برخی از مزایای تحصیل در آمریکا در رشته‌های مهندسی اشاره می‌کنیم.

هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا چقدر است؟

متوسط ​​هزینه تحصیل در رشته مهندسی در ایالات متحده، بسته به دانشگاه و سطح تحصیلات متفاوت است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی مهندسی، می‌تواند بین 40000 تا 90000 دلار در سال باشد. مدرک تحصیلات تکمیلی در مهندسی بین 15000 تا 80000 دلار در سال و مدرک دکترا بین 18000 تا 55000 دلار در سال هزینه خواهد داشت.

علاوه بر هزینه تحصیل مهندسی در آمریکا، لازم است تا هزینه‌های مربوط به زندگی، محل اقامت، حمل‌و‌نقل و ... را هم در نظر بگیرید. هزینه متوسط زندگی در آمریکا ​​حدودا 10000 تا 18000 دلار در سال است. این هزینه شامل هزینه‌های اقامت، غذا، سفر، کتاب، پوشاک و تفریح ​​می‌شود. دانشجویان بین‌المللی، باید هزینه مربوط به ویزا و آزمون‌هایی مانند GRE برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و آزمون SAT برای دانشجویان کارشناسی را هم در نظر بگیرند. ممکن است هزینه تحصیل در آمریکا بالا باشد؛ اما فراموش نکنید که ارزش هر دلار سرمایه‌گذاری را خواهد داشت. با ‌این‌حال، از آنجایی که بخش مربوط به هزینه، مهم‌ترین اولویت در مهاجرت است، پیش از هر اقدامی، اطلاعات و جزئیات کافی در رابطه با هزینه‌ها را از موسسات معتبر مهاجرتی دریافت کنید. تیم باتجربه مای آرمان در این زمینه می‌توانند راهنمای شما باشند.

شرایط بورسیه تحصیلی آمریکا چگونه است؟

بد نیست بدانید که تعدادی بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی که به دنبال تحصیل در ایالات متحده هستند، وجود دارند. این بورسیه‌ها، مبتنی بر شایستگی یا نیاز‌محوری هستند و توسط برخی از دانشگاه‌ها، دولت و برخی موسسات ارائه می‌شوند. هر ساله، هزاران دانشجو برای این بورسیه‌ها درخواست می‌دهند که نه‌تنها هزینه شهریه، بلکه هزینه‌های زندگی روزانه مانند محل اقامت، هزینه حمل‌و‌نقل و حتی بیمه سلامت را پوشش می‌دهند.

البته دریافت بورسیه، مشروط به داشتن یک‌سری شرایط است. مسلما داشتن مقالات زیاد و معتبر علمی، سطح خوب نمرات و نمره بالای مدرک زبان، شانس شما را برای اخذ بورسیه افزایش خواهد داد. با‌ این‌حال، بهتر است در رابطه با جزئیات شرایط و مراحل دریافت بورسیه با موسسات باتجربه و فعال در زمینه مهاجرت تحصیلی مشورت کنید. فراموش نکنید که بورسیه، نقش مهمی در کیفیت زندگی و کاهش هزینه‌های شما خواهد داشت.

بازار کار پس از تحصیل در رشته مهندسی در آمریکا چطور است؟

فرصت‌های شغلی زیادی برای دانشجویانی که با مدرک مهندسی از دانشگاه‌های آمریکا فارغ‌التحصیل می‌شوند، وجود دارند. فرقی نمی‌کند در رشته مهندسی شیمی، مکانیک، عمران یا برق درس بخوانید؛ در هر صورت، تقاضای زیادی برای این رشته‌ها وجود دارد. بد نیست بدانید مشاغل مهندسی از پردرآمدترین مشاغل در ایالات متحده هستند و برای ورود به بازار کار، داشتن مدرک لیسانس هم کافی است. میانگین حقوق یک مهندس در آمریکا بین 50000 دلار تا 100000 دلار، بسته به حوزه تخصص او متفاوت خواهد بود. قابل ذکر است که طیف بسیار گسترده‌ای از تخصص‌ها در مشاغل مهندسی وجود دارد. از مشاغل مهندسی پردرآمد در ایالات متحده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بازار کار بین‌المللی مهندسی، بسیار امیدوارکننده است و در حال حاضر، بازارهای نوظهور، تقاضای بالایی برای مهندسان دارند. البته تحصیل مهندسی در آمریکا، مسیر دشواری خواهد داشت و دانشجویان بین‌المللی باید آماده باشند تا ساعات طولانی مطالعه و کار روی پروژه‌ها را پشت‌ سر بگذارند. اگرچه تحصیل در رشته مهندسی در ایالات متحده، چالش‌برانگیزتر از بسیاری از رشته‌های تحصیلی دیگر است اما می‌تواند دری به روی بسیاری از فرصت‌های شغلی پرسود و با ‌ارزش باز کند.

شرایط کار دانشجویی در آمریکا به چه صورت است؟

پس از یک سال تحصیل در ایالات متحده، دانشجویان اجازه دارند 20 ساعت در هفته در زمینه تحصیلی خود کار کنند. کار در حین تحصیل، یکی از بهترین راه‌ها برای تامین هزینه‌های شما خواهد بود. در این راستا، شما می‌توانید به‌عنوان دستیار آموزشی شروع به فعالیت کنید. در واقع، بهترین راه برای کسب درآمد در دانشگاه، فعالیت به‌عنوان دستیار آموزشی یا پژوهشی است. در این صورت، می‌توانید تا 4000 دلار در هر دوره درآمد داشته باشید. شما می‌توانید برای 2 تا 3 دوره دستیار آموزشی باشید و یکی از موضوعات مورد علاقه خود را برای کمک به تحقیق انتخاب کنید.

جمع‌بندی

آمریکا کشوری بسیار توسعه‌یافته است و سریع‌ترین رشد اقتصادی را دارد. از طرفی هم، رشته‌های مهندسی جزو پردرآمدترین رشته‌ها در ایالات متحده هستند. از این رو، بسیاری از دانشجویان، علاقه‌مندند تا در رشته‌های مهندسی آمریکا تحصیل کنند. ما در این مطلب، تلاش کردیم تا موارد ضروری مربوط به تحصیل مهندسی در آمریکا، شامل مزایا، هزینه و شرایط بازار کار را بررسی کنیم. فراموش نکنید که می‌توانید سوالات خود را با کارشناسان مجموعه مای آرمان در میان بگذارید و از تجربیات آن‌ها در زمینه مهاجرت تحصیلی بهره ببرید.