تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3478586
شناسه : 3478586
تاریخ :
آمادگی ۱۵۲ مرکز اقامتی در استان مرکزی برای پذیرش مسافران نوروزی اقتصاد ایران: اراک- مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: ۱۵۲ مرکز اقامتی با ظرفیت حدود 3 هزار و 134 نفر آماده پذیرش مسافران نوروزی در سال ۱۴۰۲ هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی مرزبان از آمادگی ستاد خدمات سفر با ۱۱ کمیته اصلی، برای پذیرایی و اقامت مسافران نوروزی خبر داد و گفت: ۱۵۲ مرکز اقامتی با ظرفیت حدود 3 هزار و 134 نفر آماده پذیرش مسافران نوروزی در سال ۱۴۰۲ هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه در عید نوروز اجرای برنامه‌های شاد و متنوع و بومی محلی در ۲۰ نوروز گاه که در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود را از دیگر برنامه‌های مجموعه میراث فرهنگی در این ایام برشمرد و گفت: غرفه‌های نمایشگاه صنایع‌دستی، سوغات و غذاهای محلی نیز در کنار نوروز گاه‌ها فعال هستند.

وی با توجه به تلاقی تعطیلات نوروزی و حلول ماه مبارک رمضان بر رعایت شأن ماه رمضان تأکید کرد و گفت: سامانه ۰۹۶۲۹ آماده دریافت نظرات، شکایت، انتقاد و پیشنهاد مردم و گردشگران نوروزی در مدت اقامت در استان مرکزی است.

مرزبان ادامه داد: ۳۰ واحد بوم‌گردی و ۱۸ هتل با ظرفیت هزار و 436 نفر در کل استان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ها حکایت از حضور بیشتر مسافران در تعطیلات ۱۴۰۲ در مقایسه با نوروز ۱۴۰۱ دارد، اضافه کرد: با توجه به استقبال گردشگران هم‌اکنون خانه‌های بوم گردی استان برای ایام نوروز رزرو شده‌اند.

وی گفت: در کنار اقامتگاه‌های بومگردی کمیته فرهنگیان با دبیری آموزش‌وپرورش نیز از ۲۵ اسفندماه پذیرای مسافران نوروزی است.