تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3478407
شناسه : 3478407
تاریخ :
خبر خوب|تغییر ده حال ما را به بهترین حالات/ ماجرای مولود یک و نیم میلیاردی آخر سال اقتصاد ایران: در این واپسین ساعات مانده به تحویل سال، ما همچنان در پی خبرهای خوبیم برای رساندن به سمع و نظر شما مخاطبان عزیز که بودن و همراهی‌تان در همه ایام سال خود خوش خبری دائم برای ما بوده است و به راستی چه خبری خوش تر از اینکه بهار طبیعت دارد از راه می‌رسد، بعد از آن هم به مهمانی خدا می‌رویم. پس بیایید، در دویدن‌های آخر اسفند، هر وقت مجالی یافتیم از خدا بخواهیم «تغییر دهد حال ما را به بهترین حالات» که این خود سرآغاز همه خوبی‌ها و خبرهای خوب است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گروه خبر خوب- در این واپسین ساعات مانده به تحویل سال، ما هنوز در پی خبرهای خوبیم برای رساندن به سمع و نظر شما مخاطبان عزیز که بودن و همراهی‌تان در همه ایام سال خود خوش خبری دائم برای ما بوده است و به راستی چه خبری خوش تر از اینکه بهار طبیعت دارد از راه می‌رسد، بعد از آن هم به مهمانی خدا می‌رویم، قلب‌هایمان رئوف تر از همیشه، ذهن‌‌هایمان آماده‌تر برای برخورد با ناملایمات و سختی و از شکست‌ها، پل‌های پیروی ساختن می‌شود.
بیایید از قبل از شروع سال جدید، در دویدن‌های آخر اسفند، هر وقت مجالی یافتیم آخرین عبارت دعای تحویل سال را با خود زمزمه کنیم و از خدا بخواهیم «تغییر دهد حال ما را به بهترین حالات» که این خود سرآغاز همه خوبی‌ها و خبرهای خوب است.

صاحب خانه شدن، خانواده دارای سه معلول، در کمتر دو هفته
خیلی‌ها در این دنیا، آرزوی داشتن سقف و سرپناه دارند، اما خانه ای ندارند که در آن آرام بگیرند. حالا فکرش را بکنید، خانواده‌ای باشد که چند معلول دارد و راه به جایی ندارد برای تامین معاش و از آن بدتر سرپناه درست و حسابی هم نیست برای یک دم آسودن.
در ایران ما، شاید مثل بقیه جاهای دنیا سختی و تنهایی و مشکلات باشد، اما در کنارش آدم‌های جهادگری هستند که دل در دلشان نیست که برای کمک و تنها نگذاشتن و سرپناه ساختن برای چنین آدم‌هایی.
نمونه دست به نقدش، جهادگران «راه سعادت»خراسان رضوی و بسیج سازندگی شهرستان نرماشیرند، آنها که کمر همت بستند، تا کمتر از ۱۳ روز، خانواده دارای سه معلول صاحب خانه شدند و دیگر قصه پرغصه خانه نداشتن، هوار سرشان نباشد. خدا قوت جهادگران، خدا پشت و پناهتان بسیجیان جان بر کفت. خدمتتان به خلق، همیشگی باد.
 

ماجرای معجزه برفی یک و نیم میلیاردی
الان و به شهر خودتان نگاه نکنید که هوا خوب شده و با لباس بهاری این طرف و آن طرف می‌روید و کیف می‌کنید از هوای بهاری.
همین یک ماه پیش بود که مردمان شهرهای کوهستانی به ویژه کوهرنگ چهارمحال و بختیاری در خروار خروار برف گرفتار بودند و راه‌های ارتباطی‌شان قطع بود، البته این خبر جدیدی نیست، چرا که به واسطه جغرافیای آنجا هر سال بساط تقریبا همین است. اما در میانه این همه برف و قطع ارتباطات، خداوند اراده کرده بود دختری از دیار کوهرنگ پا به دنیا بگذارد و نهمین فرزند خانواده پرجمعیتش شود، ولی دکتر و پرستار راه به جایی نداشتند. امدادرسانی زمینی کاملا غیرممکن بود و مادر هم مدام حالش بدتر می‌شد. پس هلال احمری‌ها با بالگردشان خود را به کوهرنگ رساندند، چیزی حدود 300 سورت پروازی انجام دادند، بالاخره مادر باردار را به شهرکرد بردند و دختر ماجراجو و زمستانی ما پا به این دنیا گذاشت.
هر سورت پرواز، هزینه زیادی دارد و 300 سورت پرواز بالگرد، چیزی حدود یک و نیم میلیارد هزینه برداشت، اما چه باک که نجات یک انسان، قدر و منزلتش اندازه یک دنیاست و حالا، دختر کوهستانی قصه ما با خرجی میلیاردی به دنیا آمده و این خود گواه این مدعاست که دختران این سرزمین از بدو بودن، برای ایران عزیزکرده‌هایی گرامی هستند و امید است چون نسل‌های قبلشان که آینده سازان این مرز و بوم هم باشند.

مهاجم داماش و نجات‌جان‌دختر ۶ساله از آتش‌
«در خانه یکی از اقوام مهمان بودیم که از ساختمان‌کناری دود و آتش‌خیلی بلند شد. حس انسان‌دوستانه به من دست داد و وارد آن ساختمان شدم. یک دختربچه داخل آتش گرفتار شده بود. از روی آتش گذشتم و او را نجات دادم که هر دو پایم دچار سوختگی عمیق درجه ۲ شد».

این‌های حرف‌های سعید دلاوری، مهاجم جوان تیم داماش گیلان است که فقط در زمینه مسابقه نیست که تمام توان خود را می‌گذارد تا بهترین شود، بلکه او این بار درست وسط یک مهمانی، گل کاشت و تا دید دختربچه‌ای در میان شعله‌های آتش گرفتار شده، قید سلامت و شاید چند بازی در تیمش را زد تا بچه را نجات دهد و حال خوب را به او خانواده‌اش هدیه دهد.

این خانواده خاص و هدیه ای خاص در انتظارشان
بسته خبری خوب امروز، پر از امید است و پر از بچه‌هایی با ماجراهای خاص و هیجان انگیز است و اقدام تحسین برانگیز آقای امید عابد شاهی و همسرش حسن ختام این خبرها.
آقا امید و همسرش وقتی پدر و مادرش شدند و بچه‌شان شش ماهه شد. به پاس داشتن نعمت خانواده و کلی نیت خوب، به بهزیستی مراجعه کردند تا سرپرستی کودکی دیگر هم به عهده بگیرند.
بهزیستی، پیشنهاد سرپرستی فرزندی با بیماری خاص را به آنها داد، این زن و شوهر نه تنها پا پس نکشیدند، بلکه به جای یک فرزند، سرپرستی ۳ فرزند دارای بیماری خاص را به عهده گرفتند.
حالا امید عابدشاهی پدر ۵ فرزند است و با تشویق او همسایگان و بستگانش هم سرپرستی کودکان بیماری ‌های خاص را به عهده گرفته‌اند.
امام رضا جان هم، این کارشان را بی اجر نگذاشته و آستان قدس رضوی برای حمایت از این کار زیبا، هزینه سفر به عتبات عالیات را به خانواده عابدشاهی تقدیم کرده، تا این خانواده خاص و منحصر به فرد به پابوس امام حسین (ع) بروند و خانوادگی دلی سبک کنند از همه سختی‌های زندگی.

چطور باعث شادی خدا و رسول خدا شویم؟
در حدیثی از پیامبر عزیز اسلام صلی الله علیه و آله وارد شده که حضرت فرمودند: «هر کس دل مؤمنی را شاد کند، مرا شاد نموده و هر که مرا شاد نماید خدا را شاد نموده است.» برابری شاد نمودن دل مؤمن با شادی خدا چیزی نیست که ما با عقل قاصر خود بتوانیم آن را درک کرد، پس چه خوب که با کارهای کوچک‌مان باعث این شادی بزرگ شویم و در سال جدید هم این رویه را ادامه دهیم و خوبی را بیش از پیش تکثیر کنیم.

خوش‌خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوب‌تان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتس‌اپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/