تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3477723
شناسه : 3477723
تاریخ :
آغاز طرح سلامت نوروزی در شاهرود/ ۳۴ گروه بازرسی فعال هستند اقتصاد ایران: شاهرود- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از آغاز طرح سلامت نوروزی در سطح شاهرود و میامی خبر داد و گفت: ۳۴ گروه بازرسی در این طرح همکاری می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

آرش صیدآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طبق روال همه ساله طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود آغاز شده است، ابراز داشت: هدف از این طرح افزایش و ارتقا سلامت مردم به ویژه در حوزه مواد غذایی است.

وی با بیان اینکه طرح مذکور تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، افزود: در این طرح می‌کوشیم تا سلامت مردم و مسافران نوروزی تأمین شود لذا بازرسی از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی در دستور کار قرار دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه ۳۴ گروه بازرسی در این طرح همکاری لازم را خواهند داشت، بیان کرد: این گروه‌ها از مراکز عرضه، تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن مسافرتی و اقامتی بازرسی می‌کنند و موارد مشکوک تذکر گرفته یا پلمب می‌شوند.

صیدآبادی با بیان اینکه مکان‌های حساس نظیر اغذیه‌فروشی‌ها، رستوران، نانوایی، مرغ فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای توسط کارشناسان بهداشتی نیز بازرسی می‌شوند، تصریح کرد: ایام نوروز سال گذشته نیز واحدهای متخلف بهداشتی شناسایی و به مراجع قضائی ارجاع داده شدند.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند موارد مشکوک را با سامانه ۱۹۰ بهداشت در میان بگذارند، افزود: قطعاً در اسرع وقت و کوتاه‌ترین زمان از واحد متخلف بازدید می‌شود و در صورت لزوم برخوردهای جدی با آنها صورت می‌گیرد.