تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزشی
لینک : econews.ir/5x3477413
شناسه : 3477413
تاریخ :
«دستیار» کلید طلایی در تیم ملی فوتبال است/ترمز استقلال را کشیدند اقتصاد ایران: پیشکسوت فوتبال با اشاره به اهمیت حضور نفرات بادانش و کاربلد در کادر فنی تیم ملی گفت: انتخاب دستیار خوب برای سرمربی نقش کلید طلایی را دارد و امیدواریم در تیم ملی این اتفاق رخ بدهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد نوری در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی جدید و اینکه او می تواند در تیم ملی موفق باشد یا خیر گفت: شرایط برای تیم ملی مساعد نبود. متاسفانه فدراسیون فوتبال همه را سر کار گذاشته بود. آنها با اسامی برخی مربیان بازی کرده و مردم را فریب دادند. البته این بازارگرمی به نفع چند مربی ای شد که اسم شان بر سر زبان ها افتاد و حالا دلال ها سود بیشتری بابت این ماجرا خواهند برد زیرا می گویند آنها گزینه تیم ملی بوده اند.

وی افزود: وقتی که مشخص بود امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی معرفی خواهد شد بازی با اسامی مربیان خارجی هم به نوعی فریب دادن مردم بود.

کارشناس فوتبال گفت: در مجموع تمام این حواشی که فدراسیون فوتبال داشت امیر قلعه نویی سرمربی شد. او یک مربی کاربلد است که فوتبال ایران را به خوبی می شناسد. از بازیکنان ایرانی کاملا شناخت دارد و با توجه به اینکه سالها در لیگ برتر مربیگری می کند کاملا می داند خصوصیات بازیکن داخلی چگونه است.

نوری ادامه داد: او باید با یک برنامه ریزی صحیح و مدون پای به این عرصه بگذارد. جام ملت ها با حضور تیم هایی چون ژاپن، کره جنوبی و دیگر صاحب نام های فوتبال آسیا بسیار سخت شده است و نمی توان بدون برنامه در این تورنمنت قدیمی و بزرگ موفق بود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه فاکتورهایی لازم است تا قلعه نویی بتواند موفق باشد گفت: باید همه برنامه ها و خواسته های سرمربی اجرا شود. تیم ملی ما نیاز به برنامه ریزی، بازیهای دوستانه، اردوهای تدارکاتی خوب و زیرساخت کامل دارد. بازیهای تدارکاتی باید با تیم های مطرح دنیا باشد. تیم های ضعیف نمی توانند محک خوبی برای فوتبال ایران باشند ضمن اینکه اردوها هم باید اردویی تکمیل و در سطح حرفه ای باشد تا مربی بتواند به آنچه که می خواهد دست پیدا کند.

کارشناس فوتبال ادامه داد: یکی از دلایل موفقیت هر تیم، حضور کادر فنی خوب است. تیم ملی به یک مربی تمرین دهنده خوب نیاز دارد. کسی که بتواند با تمرینات دقیق و بروز دنیا تیم را آماده مسابقات کند.

این پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا مربی خارجی در این مقطع بهتر است یا داخلی که دستیار قلعه نویی باشند؟ گفت: به طور حتم حرف اول و آخر را سرمربی می زند اما معتقدم یک تمرین دهنده خوب خارجی به همراه آنالیزور و مربی بدنساز با کلاس بالا می توانند برای تیم ملی ما بسیار مفید باشند.

وی در مورد شرایط این روزهای استقلال و پیروزی این تیم در آخرین دیدار سال ۱۴۰۱ برابر فولاد خوزستان گفت: استقلال شایسته و لیاقت قهرمانی دارد. فوتبال خوبی را بازی می کند اگر چه عده ای به دنبال حاشیه سازی هستند و چوب لای چرخ حرکت استقلال می گذارند اما با شرایطی که آبی پوشان دارند هم از نظر فنی، تاکتیکی و یکدلی که در تیم بوجود آمده هیچ تیمی جلودار آنها نخواهد بود. تماشاچیان از آنها حمایت می کنند، کادر فنی تمام توان خود را به کارگرفته تا استقلال موفق باشد. یکپارچه بودن استقلال در جایی مشخص شد که استقلال ۸ امتیاز از حریف عقب بود اما توانست حالا با یک امتیاز بالاتر به دنبال رسیدن به سپاهان باشد.

محمد نوری در پایان و در پاسخ به این پرسش که تعطیلی لیگ به خاطر اردوی تیم ملی به تیم ها ضربه می زند یا خیر گفت: در جام جهانی ما این تجربه تلخ را داشتیم. استقلال روند رو به بردی را در پیش گرفته بود اما وقفه جام جهانی ترمز این تیم را کشید و استقلال لطمه خورد. اعتقاد دارم آن اتفاق، تجربه خوبی برای کادر فنی بود و حالا ساپینتو می داند که باید تعطیلات را به حداقل رسانده و یکی یا دو بازی تدارکاتی را هم تا شروع دوباره لیگ در دستور کار قرار دهد تا استقلال بتواند روز جمعه ۱۱ فروردین ماه با آمادگی کامل در تهران به مصاف ذوب آهن برود.