تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3477259
شناسه : 3477259
تاریخ :
خبر خوب| بیماران سرطانی رایگان درمان می‌شوند/ جهادگرانی که همیشه پای کارند، حتی در تعطیلات نوروز اقتصاد ایران: امروز ۲۷ اسفند است؛ یعنی دقیقاً همان روزی که باید شمارش معکوس تا فرا رسیدن بهار طبیعت را آغاز کنیم و از خوش روزگار، باز هم معکوس بشماریم تا برسیم به بهار معنویت. بله بهار در بهار است و چه چیز بهتر از اینکه می‌خواهیم دید و بازدیدهای نوروزی امسال‌مان را گره بزنیم به دورهمی‌های رمضان.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گروه خبر خوب - امروز ۲۷ اسفند است؛ یعنی دقیقا همان روزی که باید شمارش معکوس تا فرارسیدن بهار طبیعت را آغاز کنیم و از خوش روزگار، بازهم معکوس بشماریم تا برسیم به بهار معنویت. بله بهار در بهار است و چه چیز بهتر از اینکه می‌خواهیم دید و بازدیدهای نوروزی امسال‌مان را گره بزنیم به دورهمی های رمضان و حال خوبمان را بیشتر و بیشتر به تبادل بگذاریم. احتمالا در این روزها نیز خانه‌هایتان را تکانده‌اید، الک‌هایتان را آویخته‌اید و از تب و تاب روزهای پایانی سال حسابی سرکیف آمده‌اید، پس اگر حالتان این چنین است حرفی نمی‌ماند جز شکر خداوند اما اگر این چنین نیست، دست از توکل برندارید و مطمئن باشید در این روزهایی که حال خوب، به شکل خاص تری سهم همه است، خداوند نیز خاص تر و خاص تر صدایتان را می‌شنود و هر لحظه که صدایش بزنید، آغوشش را بی دریغ برایتان باز می کند...

درمان رایگان سرطان در مرکز برکت

حتما این شعار را شنیده اید که می‌گویند سرطان به غیر از درد، هزینه هم دارد. بله متاسفانه وقتی مریضی آن هم از نوع سرطان از راه می رسد، رنج بیماری از یک طرف و هزینه‌های درمان از طرف دیگر، بیمار و اطرافیانش را می‌آزارد و اگر حمایت‌های بیمه‌ای و موسسات خیریه سرطان نباشد، احتمالا بیمارانی که توان پرداخت هزینه درمان را ندارند، کلا قید زندگی را می‌زنند. نمی‌خواهیم با این حرف‌ها حالتان را خراب کنیم اما این ها، مقدمه ای بود برای خبرخوبی که شیرینی‌اش به دلتان می‌نشیند. دیروز مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان برکت با حضور رئیس جمهور افتتاح شد. مرکزی که گفته می شود به پیشرفته ترین و فوق مدرن ترین دستگاه های تشخیصی و درمانی سرطان مجهزشده و از بهترین های منطقه به شمار می رود. این خبر به خودی خود خوب است و بیانگر تسهیل روند درمان سرطان در کشور، اما خبرخوب تر این است که طبق وعده دولت قرار شده این مرکز به ۳ دهک پایین جامعه خدمات رایگان ارائه داده و بیمه شدگان سلامت را نیز تحت پوشش قرار دهد که این یعنی برداشتن هزینه درمان از دوش بیمارانی که اوضاع مالی خوبی ندارند و با این حمایت دولتی می‌توانند با فراغ بال بیشتری برای سلامتی شان بجنگند. این خبر خوشحال کننده را با هم شنیدیم اما با تمام وجود امیدواریم که هیچ کس گذرش به این مرکز نیفتد و همه مردم ایران مان همیشه در صحت و سلامت کامل باشند.

 

این جهادگران تعطیلی ندارند

در روزهایی که اکثر ما در تعطیلات نوروزی به سر می بریم و دلمان نمی خواهد هیچ کس و هیچ چیز مزاحم استراحت مان شود، هستند افرادی که خدمت به مردم را در اولویت قرار می دهند و تعطیلی و استراحت، معنای چندانی برایشان ندارد‌. واقعا دست مریزاد! مگر می‌شود تمام طول سال بدوی و نوروز هم که می شود، راهی شوی برای خدمت به محرومانی که نیازمند حمایت هستند؟ بله می شود؛ این اتفاق به وفور در کشور ما دیده شده و امسال هم مثل تمام نوروزهای گذشته، گروه های جهادی مختلفی درست مثل سربازان وطن پای کار هستند تا به گرمی دست محرومان را بفشارند و گره ای از مشکلاتشان بازکنند. مثلا گروه جهادی دانشجویان فارس متشکل از ۱۳۰۰ دانشجو می خواهند در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان راهی مناطق کم برخوردار شده و در عرصه های عمرانی، فرهنگی، سلامت، بهداشت و درمان، دامپزشکی، تربیت و آموزش و... به مردم خدمت‌رسانی کنند. یا مثلا ۱۰۰۰ جهادگر قمی، کمر همت بسته اند تا در داخل استان و سایر مناطق کشور، خدمات مختلفی ارائه داده و عشق و خدمت را نثار محرومان کنند. می‌بینید چه مردم خوب و چه جوانان غیوری داریم ما؟ اصلا به خاطر همین هاست که می‌گوییم ایرانی‌ها نظیر ندارند و در همه حال حاضرند از جانشان مایه بگذارند برای همنوعانی که نیازمند حمایتند.

 

آجیل عیدانه هدیه به محرومان کشور

خداراشکر به رسم هرساله و به لطف خیران، امسال نیز در استقبال از نوروز، به وفور شاهد توزیع بسته‌های کمک معیشتی در استان‌های مختلف بودیم که شاید اشاره به تک‌تک آن ها در حوصله شما نگنجد اما خبری خاص تر، از همین دست حمایت‌ها داریم که در بازار پر تب و تاب آجیل عید و قیمت های نجومی حتما به دلتان می‌نشیند. گرچه حرف زدن از پایین آمدن قدرت خرید مردم در  تهیه آجیل شب عید اصلا خبر خوشایندی نیست اما وقتی می‌شنویم گروهی از دولتی ها و خیران مردمی دست به کار شده اند تا با نگاهی فراتر از تامین کالاهای اساسی، آجیل شب عید را به دست مردم محروم و نیازمند برسانند، اساسا به مذاقمان خوش می آید، حتی اگر خودمان هم ذی نفع نباشیم. اتفاقی که این روزها در آستانه نوروز به همت قرارگاه بقیه‌الله‌الاعظم، گروه‌های خیریه نیک و مهرآمه و شماری از خیران رقم خورده و ۲۰ هزار بسته آجیل هرکدام به ارزش ۵۰۰ هزار تومان بین نیازمندان توزیع شده. البته در این کار خیر، ردپای جهادی ها هم مثل همیشه به چشم می خورد و آن ها نقش مهمی در توزیع آجیل های عیدانه داشته اند.

 

دستگیری قاتلان محیط زیست

در آیات و روایات متعددی به‌حفاظت از آفریده های خداوند و حفاظت از محیط زیست سفارش شده، بطورمثال رسول اکرم(ص) فرموده اند: «از زمین حفاظت کنید، به درستی که آن مادر شماست.» همچنین در جای دیگری نیز فرموده اند: «اگر قیامت برپا شود و در دست نهالی باشد باید آن را بکارد.» با این حساب بیجا نیست اگر از دستگیری عاملان قطع درختان و یا شکارچیان حیوانات که اخیرا موجب ناراحتی و عصبانیت بسیاری از مردم شده بودند، خوشحال شویم و حتی بخواهیم خبرش را در بسته خبر خوبمان بگنجانیم. اصلا اگر قرار باشد هرکس از راه می رسد، درختی قطع کند و حیوانی را تلف که دیگر محیط زیستی برای مان باقی نمی‌ماند و چه خوب است که متولیان امر، رسیدگی به این تخلفات را پیگیری و با عاملان آن برخورد می کنند. قطعا برخورد قانونی با این افراد می تواند عاملی بازدارنده و زنگ خطری برای سایر قاتلان محیط زیست باشد تا به پشتوانه قانون، روز به روز از شمار این افراد متخلف کاسته شود.  

حالا بگذارید خبرها را برایتان بگوییم. بازداشت عوامل قطع سریالی درختان فردیس که اخیرا بیش از ۳۰ اصله درخت از محله رزکان معروف به جنگل کاج را قطع کرده بودند، اولین خبر خوبمان از این دست است و دیگری خبری است از بازداشت شکارچی پلنگ در رودسر. کسی که در اقدامی سودجویانه، به شکار یک قلاده پلنگ نادر و ارزشمند دست زده بود و حالا باید پاسخگو باشد و مشمول مجازات.

و بازهم حق الناس...

وقتی حرف از حق الناس به میان می آید، خیلی ها حق الناس را صرفا به حقوق مالی مردم تعمیم می دهند و فکر می‌کنند اگر همه حساب‌هایشان صاف باشد، دیگر حق الناسی بر گردن ندارند اما حقیقت این است که حق الناس ابعاد وسیعی دارد و ما آدم ها در هر شرایطی باید مراقبت‌های خاصی نسبت به اطرافیان مان داشته باشیم، زیرا هرکاری که از جانب ما منجر به آزار دیگری شود، همان حق الناس است و جبران آن، کاری بسیار سخت.

 بگذارید یک مثال ساده اندر احوالات این روزها هم برایتان بگوییم؛ مثلا در این روزهای پر تب و تاب پایانی سال و ازدحام جمعیت در سطح شهر و اماکن عمومی، باید حسابی مراقب اطرافمان و اتفاقات به ظاهر ساده باشیم. مثلا رعایت نکردن نوبت دیگران، هول دادن اطرافیان در هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، رفتار تند و بی احترامی کلامی به مردم بنا به هردلیلی، سیگار کشیدن در اماکن عمومی، نزدن ماسک در صورت ابتلا به بیماری و اتفاقاتی از این دست که بی شمار هستند، همگی مثال هایی ملموس از حق الناس به شمار می روند که همیشه بویژه در این روزهای شلوغ، با آن ها سر و کار داریم و باید آنقدر حواس جمع باشیم که گرفتارش نشویم.

خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/