تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3477097
شناسه : 3477097
تاریخ :
کرملین: جنگنده‌های ارسالی به اوکراین نابود خواهند شد اقتصاد ایران: سخنگوی کاخ کرملین تصمیم لهستان و اسلواکی برای ارائه جنگنده‌های زمان شوروی سابق به اوکراین را به‌مثابه خلاص‌شدن از شر تجهیزات قدیمی توصیف کرده و گفت این کار تأثیری بر عملیات ویژه روسیه ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصمیم برخی کشورهای اروپایی از جمله لهستان و اسلواکی برای ارائه جنگنده به اوکراین جهت جنگ با روسیه، با واکنش تند کرملین همراه شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (جمعه) گفت که این جنگنده‌ها هم مانند دیگر تجهیزات ارسالی غرب به رژیم کی‌یف،‌ نابود شده و در آتش خواهند سوخت.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف طی نشست خبری در کرملین با اشاره به اینکه جنگنده‌های مذکور از تسلیحات شوروی سابق بجا مانده، توضیح داد: «بیشتر به‌نظر می‌رسد که آنها می‌خواهند از شر تجهیزات قدیمی خود خلاص شوند».

وی ادامه داد: «تصمیم ورشو برای ارائه جت‌های جنگنده به کی‌یف، شاهدی بر افزایش مشارکت کشورهای ناتو در اوکراین با روسیه است. هرچند آنها هم نابود خواهند شد و نمی‌تواند تأثیری بر نتیجه عملیات ویژه بگذارد اما مشکلات اوکراینی‌ها را بیشتر می‌کند».

به نوشته اسپوتنیک، سخنگوی کرملین همچنین خبر داد که روسیه تصمیم گرفته تا قرارداد صادرات غلات از بنادر اوکراینی در دریای سیاه را برای ۶۰ روز دیگر تمدید کند.

پسکوف در واکنش به حمله نظامیان اوکراینی به یک کلیسا نیز تصریح کرد: «اینگونه اقدامات غیرقانونی نشان می‌دهد که روسیه با چه چیزی می‌جنگد و  این اعمال باید متوقف شود. روسیه عمیقا متاسف است که تجاوز رژیم کی‌یف به کلیسا توسط جامعه جهانی محکوم نمی‌شود».

او پیش از این نیز تاکید کرده بود که اهداف کنونی روسیه در اوکراین فقط با ابزار نظامی و تداوم عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس قابل دستیابی است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/