تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3476930
شناسه : 3476930
تاریخ :
سفر رئیس جمهور چین به روسیه برای مذاکرات راهبردی اقتصاد ایران: دولت روسیه با اشاره به سفر رئیس جمهور چین به این کشور در هفته آینده، گفت دو طرف درباره توسعه مشارکت همه‌جانبه و همکاری راهبردی پکن و مسکو گفتگو خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، کاخ کرملین امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین هفته آینده برای انجام مذاکرات راهبردی به روسیه سفر می‌کند.

در بیانیه کرملین آمده است که سفر شی به مسکو از بیستم تا بیستم‌ودوم مارس به دعوت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه انجام می‌شود و چند سند مهم بعد از مذاکرات این دو نفر امضا خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این بیانیه همچنین می‌گوید که شی و پوتین قصد دارند در طول این مذاکرات درباره توسعه مشارکت همه‌جانبه و همکاری راهبردی روسیه و چین گفتگو کنند.

همزمان وزارت خارجه چین نیز در بیانیه‌ای ضمن تایید سفر شی به روسیه، تاکید کرد که پکن گفتگوهای عمیقی با مسکو در مورد مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای خواهد داشت.

بر این اساس، پکن توضیح داد که دولت چین به مواضع عینی و عادلانه خود در مورد مسئله اوکراین پایبند است و سعی در ترویج مذاکرات صلح دارد.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: «سفر شی به روسیه، باعث افزایش اعتماد و درک متقابل بین پکن و مسکو خواهد شد. این سفر انگیزه و پیشرانه جدیدی به توسعه روابط روسیه و چین خواهد داد».

این بیانیه همچنین افزود که در جریان سفر رئیس جمهور چین به روسیه، طرفین بر اساس اصول عدم رویارویی و عدم هدف قرار دادن طرف سوم گفتگو خواهند کرد.

سفر شی به مسکو در حالی قرار است انجام شود که مقام‌های آمریکایی طی هفته‌های اخیر با جوسازی علیه چین، مدعی هستند که این کشور در حال بررسی کمک نظامی به روسیه است اما هنوز تصمیم نهایی در این‌باره نگرفته است.