تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3474487
شناسه : 3474487
تاریخ :
استارت‌آپ سلامت روان آمریکایی؛ داده‌های خصوصی بیماران را به گوگل، متا و تیک تاک داد! اقتصاد ایران: سربال، یک استارت‌آپ بهداشت روان دورکار که در روزهای ابتدایی همه‌گیری کرونا محبوبیت پیدا کرد، این هفته فاش کرد که اطلاعات شخصی بیش از 3.1 میلیون بیمار آمریکایی را به شرکت‌های بزرگ فناوری داده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از انگجت، شبکه‌های اجتماعی و شرکت های تبلیغی، از جمله گوگل، متا و تیک تاک از جمله موسساتی هستند که این اطلاعات را دریافت کرده اند. یک اطلاعیه اخیراً بارگذاری شده در وب سایت Cerebral نشان می دهد که این شرکت از ابزاری موسوم به «پیکسل ها» استفاده می کرده است. این ابزار حاوی اسکریپت های ردیابی شرکت هایی مانند متا است که برای اهداف تبلیغاتی و جمع‌آوری داده های کاربران در اختیار شرکت های ثالث قرار می گیرد.

در میان داده های به اشتراک گذاشته شده توسط Cerebral می توان به نام، شماره تلفن، تاریخ تولد و اطلاعات بیمه اشاره کرد. در برخی موارد، این شرکت اطلاعاتی را که از طریق بیماران مشارکت کننده در طرح خودارزیابی سلامت روان جمع‌آوری کرده بود، برای برنامه‌ریزی قرار ملاقات‌های مشاوره و دسترسی به سایر خدمات به کار برده است. بنا براعلام سربرال، شماره تامین اجتماعی، اطلاعات بانکی یا شماره کارت اعتباری افراد فاش نشده است.

این شرکت مدعی شده در حال حاضر ابزار ردیابی را که باعث افشای داده‌های کاربران شده‌اند، «غیرفعال، پیکربندی مجدد، و/یا حذف» کرده و علاوه بر این، رویه های ارتقای امنیت اطلاعات و فرآیندهای بررسی فناوری خود را افزایش داده تا خطر به اشتراک گذاری چنین اطلاعاتی را در آینده کاهش دهد.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا به تازگی اپلیکیشن تخفیف دارو GoodRx را به دلیل به اشتراک گذاری اطلاعات بیماران با متا و گوگل 1.5 میلیون دلار جریمه کرده بود.