تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3472974
شناسه : 3472974
تاریخ :
معاون استاندار توضیح داد؛ آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری در استان آذربایجانشرقی اقتصاد ایران: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از تشکیل کارگروه زنجیره های ارزش با هدف مشخص کردن پیشران های اقتصادی و راهبردهای این پیشران ها در ۱۱ حوزه در تیم اقتصادی استان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، محمد کلامی با بیان اینکه ۹۰ درصد اقتصاد استان را ۴۳۰۰ واحد فعال بخش خصوصی شکل می دهند، اظهار داشت: از سوی دیگر ایجاد ۱۳۰ هزار اشتغال توسط این بخش یک الگو در اقتصاد بخش خصوصی کشور است و این بخش در دوران تحریم کمترین آسیب ها را دیده و اتاق بازرگانی در این زمینه به عنوان ویترین برندهای ملی و بین‌المللی استان یک وزنه است و یک رسالت اصلی به عنوان پارلمان برنامه‌ریز اقتصاد استان برای تسهیل‌گری و مانع زدایی بخش دولتی دارد.

وی افزود: اتاق بازرگانی به عنوان مجموعه ای معطوف به برنامه و هدف باید با توجه به نیازهای بروز اقتصادی رویکردها و برنامه‌های خود را به روز کند و با تولید عقلانیت دولت را برای استفاده از این فرصت ها یاری کند و دوره اخیر اتاق می توانست با دوری از اختلافات ایجاد شده عملکرد بهتری در تسریع امور اقتصادی داشته باشد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: امیدواریم در دوره دهم اتاق بازرگانی تبریز شاهد تشکیل اتاقی هماهنگ، با نشاط و با برنامه و هدفمند باشیم تا این بال در کنار تیم اقتصادی اجرایی استان در مسیر توسعه آذربایجان شرقی قدم بردارند و البته تلاش کرده ایم کمترین دخالت دولتی را در این انتخابات به نفع یا علیه کسی نداشته باشیم.

وی از تشکیل کارگروه زنجیره های ارزش با هدف مشخص کردن پیشران های اقتصادی و راهبردهای این پیشران ها در ۱۱ حوزه در تیم اقتصادی استان خبر داد و گفت: اقدامات و حمایت های لازم در این زمینه را با هدف تکمیل این زنجیره های ارزش انجام خواهیم داد و البته این فرآیند مسیری زمان بر است.

کلامی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اتفاقات خوبی در حوزه دانش بنیان استان نیز افتاده و تشکیل کارگروه اقتصاد دانش بنیان به عنوان نخستین جلسه اقتصادی استان بیانگر همین موضوع بوده و از رتبه ۶ کشوری اقتصاد دانش بنیان به رتبه پنجم رسیده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی به آخرین وضعیت سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: آذربایجان‌شرقی استانی است که مشکلی در حوزه سرمایه‌گذاری ندارد و اگر بتوانیم به متقاضیان فعلی این حوزه پاسخ بدهیم، شاهد یک جهش خیره‌کننده در حوزه اقتصادی، صنعتی و تولیدی خواهیم بود، چرا که در حال حاضر رتبه سه کشوری در راه‌اندازی واحدهای جدید تولیدی، رتبه سوم اجرای طرح‌های توسعه‌ای، رتبه دو صدور جواز تاسیس، رتبه یک صدور جواز تاسیس توسعه ای و جز سه استان برتر کشور در احیای واحدهای راکد هستیم.

وی افزود: این شاخص‌ها به خوبی نشان می دهد که آذربایجان‌شرقی به حد کافی تقاضا برای سرمایه‌گذاری دارد به نحوی که اکنون در شهرک‌های صنعتی استان زمینی برای واگذاری نداریم و حتی با خلع ید از سرمایه‌گذارانی که  قطعات این شهرک‌ها را به عنوان سرمایه و برای دلالی در اختیار داشتند و واگذاری آنها نیز با کمبود زمین روبه‌رو بوده و بر همین اساس در همه شهرک‌های صنعتی استان به دنبال توسعه هستیم.

کلامی گفت: سه پست برق ۴۰۰ مگاواتی برای استان در سفر استانی رئیس جمهور تصویب شده که این اقدام برای تامین برق واحدهای فعال در استان صورت گرفته و تحویل زمین یک مورد از آنها نیز در هشترود انجام و مجوز ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پست از سوی وزارت نیرو صادر شده است.