تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3472612
شناسه : 3472612
تاریخ :
اتخاذ تمهیدات ویژه برای "پسماندهای خطرناک پزشکی" اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست از توافق با وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی به منظور درنظر گرفتن تمهیدات ویژه درخصوص پسماندهای پزشکی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، یکی از مشکلاتی که درخصوص مدیریت پسماندها در کشور ما وجود دارد، مربوط به امحای پسماندهای خطرناک پزشکی هستند که عمده این پسماندها در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌ها تولید می‌شوند.

درخصوص این پسماندهای نگرانی‌های زیادی وجود داشته و سازمان حفاظت محیط زیست نیز از عملکرد وزارت بهداشت درخصوص مدیریت پسماندهای پزشکی رضایت کافی را ندارد که این موضوع علاوه بر یکی از جلسات کارگروه ملی مدیریت پسماند کشور، توسط معاونت انسانی اداره کل محیط زیست استان تهران نیز بیان شده است.

در این باره، مهدی خادم ثامنی؛ مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست به تسنیم گفت: درخصوص پسماندهای پزشکی تشکیل کمیته تخصصی ذیل کارگروه ملی مدیریت پسماندها، درخصوص "نظارت بر مدیریت اصولی پسماندهای پزشکی در مراکز خرد درمانی" مقرر شد که آخرین نسخه بازنگری "ضوابط و روش‌های مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی و پسماندهای وابسته" به دفتر مدیریت پسماند ارسال شود.

وی افزود: همچنین تدوین تفاهم‌نامه چندجانبه‌ای بین معاونت آموزش سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی به منظور تبیین و آموزش‌های لازم برای پزشکان و سایر کادر پزشکی اقدام شده و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید با همکاری سازمان نظام پزشکی نسبت به تدوین فرآیند جمع‌آوری آمالگام در مقادیر اندک از مراکز درمانی تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ و به سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کنند.

مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: همچنین باید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری سازمان نظام پزشکی، الزام تکمیل اظهارنامه‌های حمل و نقل و دفع پسماندهای ویژه پزشکی در مراکز خرد بهداشتی درمانی را در سامانه جامع محیط زیست، به شرکت‌های ذ‌ی‌صلاح و مجاز ابلاغ کند.