تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3470913
شناسه : 3470913
تاریخ :
منطقه آزاد قصر شیرین چهارمین نسل مناطق آزاد کشور اقتصاد ایران: نادر نادری مدیر اجرایی منطقه آزاد قصر شیرین گفت: از اهداف منطقه آزاد رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری، اشتغالزایی و تنظیم بازار کار و حضور فعال در بازار‌های جهانی و منطقه‌ای است و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی می‌توانند با سرمایه گذاری تا ۲۰ سال از پرداخت مالیات معاف باشند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مدیر اجرایی منطقه آزاد قصر شیرین گفت: در کشور ۱۴ منطقه آزاد داریم و منطقه آزاد قصر شیرین چهارمین نسل این مناطق محسوب می‌شود که در سال ۱۴۰۰ به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید.

نادری اهمیت منطقه آزاد قصر شیرین را در دسترسی این منطقه به اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق دانست و افزود: متاسفانه در بین ۱۴ منطقه آزاد، قصر شیرین از نظر شکل گیری اجرایی و پیشرفت امور، در رتبه آخر قرار دارد.

وی با اشاره به واگذاری ۷۰ هکتار زمین منطقه آزاد به ۸۰ سرمایه گذار اظهار داشت: نگرانی‌های جدی در این زمینه وجود دارد چرا که واگذاری برخی زمین‌ها مربوط به قبل از تصویب طرح جامعه است و علاوه بر اینکه تعدادی از آن‌ها در خارج از محدوده طرح قرار دارند برخی سرمایه گذاران نیز فاقد اهلیت هستند.

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصر شیرین با بیان اینکه پیگیر احداث منطقه آزاد مشترک با عراق هستیم، افزود: متاسفانه مرز خسروی خارج از طرح قرار دارد که پیگیر اصلاح آن هستیم.

نادری تاکید کرد که اگر منطقه آزاد قصر شیرین به رونق بیفتد، این بخش استعداد ایجاد ۱۰ هزار شغل در سال‌های آتی را خواهد داشت ضمن اینکه نباید از دیگر مناطق آزاد غرب کشور به عنوان رقیب غافل ماند.