تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3470840
شناسه : 3470840
تاریخ :
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: پرداخت ۵۸ درصد از مطالبات پیمانکاران در منطقه آزاد چابهار اقتصاد ایران: رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: 58درصد از مطالبات پیمانکاران در این منطقه آزاد پرداخت شده و طرح‌های عمرانی با قوت درحال کار و پروژه احداث شبکه انتقال و توزیع آب به روستای تیس به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و با هدف سرعت بخشیدن به خدمات در حوزه زیرساختی؛ تمامی پروژه‌های اجرایی زیربنایی و عمرانی فعال در منطقه بدون توقف به کار خود ادامه می‌دهند.

امیر مقدم، از تصفیه‌حساب بخش عمده‌ای از مطالبات پیمانکاران خبر داد و بیان داشت: با پیگیری انجام شده و حمایت هیات مدیره سازمان، بیش از نیمی از مطالبات پیمانکاران پرداخت و با هماهنگی‌های به عمل آمده، با ظرفیت حداکثری درحال فعالیت می‌باشند.

وی اظهار کرد: آبرسانی در روستای تیس یکی از طرح‌های مهم هست که پیگیری جدی شده و امروز ۱۰۰درصد این پروژه انجام و آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار همچنین از اقدامات این سازمان در حوزه تامین بخشی از ناوگان حمل‌ونقلی برای دانش‌آموزان در بخش‌های روستانشین و بخشی نیز در حوزه شهرداری خبر داد.

تقویت شبکه بهداشت و درمان چابهار

مقدم ادعان نمود: در راستای کمک به زیرساخت‌های بهداشت و درمان این منطقه، ۷۰میلیارد ریال اعتبار نیز صرف تامین سیستم سرمایشی و گرمایشی بیمارستان امام علی(ع) می‌شود که تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین از پیگیری برای راه‌اندازی مرکز ژنتیک چابهار باهدف تقویت حوزه سلامت به‌ویژه در گروه‌های سنی نونهالان، کودکان، نوجوانان و جوانان در آینده نزدیک و با همکاری شبکه بهداشت و درمان خبر داد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به تامین و تخصیص ۳۶هکتار زمین برای اجرایی شدن پروژه یکهزار واحدی روستای مرادآباد تاکید کرد: هدف اصلی سازمان منطقه آزاد چابهار، رفع محرومیت‌ها و توسعه خدمات در دولت مردمی است.

بهسازی فرودگاه کنارک با حمایت منطقه آزاد چابهار

مقدم، در رابطه با توسعه فعالیت‌های فرودگاهی در کنارک نیز عنوان داشت: باوجود اینکه این فرودگاه در محدوده منطقه آزاد نیست، اما بنا به وظیفه و مسئولیت‌هایی که در قبال توسعه جامعه داریم، ۴۰میلیارد ریال جهت بهسازی زیرساخت‌های فرودگاه ازجمله روشنایی باند برای برقراری پروازهای شبانه تامین اعتبار و پرداخت کردیم و به‌منظور ارتقاء رفاهیات مردم منطقه آمادگی همکاری و تعامل همچون گذشته را داریم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان، از تامین اعتباری بالغ‌بر ۳میلیارد ریال با هدف گشایش پروازهای این فرودگاه به عتبات عالیات خبر داد و خاطرنشان کرد: تسهیل‌گری برای بهره‌مندی مردم چابهار از خدمات شایسته، وظیفه سازمان منطقه آزاد است.