تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3469879
شناسه : 3469879
تاریخ :
بازداشت سارقان میراث فرهنگی در گلپایگان اقتصاد ایران: گلپایگان - به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گلپایگان گفت : در پی گزارش واصله مبنی بر حفاری غیرمجاز،در روستای وانشان در منطقه ای موسوم به چشمه لُمبی بلافاصله باند حفاری توسط عوامل ناجا با همکاری نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان دستگیر و از متهمان آلات و ادوات حفاری شامل، موتور برق، پیکور و .... کشف و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند.

مصطفی قانونی ضمن تقدیر از نیروی انتظامی در راستای پیشگیری از جرائم علیه ‌فرهنگی و تعامل و همکاری با این اداره خاطرنشان کرد: به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌‌شود.