تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3469681
شناسه : 3469681
تاریخ :
خبر خوب| مچ تحریم‌ها را خواباندیم! اینجا ایران؛ از کاسب خوش‌قلب تا مالک خوش‌انصاف! اقتصاد ایران: روزهای آخرسال است و حتماً اهل و عیال همه سخت مشغول خانه‌تکانی هستید و دلتان می‌خواهد با شروع سال نو، شما و خانه‌تان هم حسابی نونوار باشید. اما میان این شلوغی‌های خانه‌تکانی از خودتان و دلتان غافل نشوید. شاید وقتش رسیده آستین بالا بزنید و خانه‌ دلتان را هم بتکانید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، روزهای آخرسال است و حتما اهل و عیال، همه سخت مشغول خانه‌تکانی هستید.دلتان می‌خواهد با شروع سال نو شما و خانه‌تان هم حسابی نونوار باشید. اما میان این شلوغی‌های خانه‌تکانی از خودتان و دلتان غافل نشوید شاید وقتش رسیده آستین بالا بزنید و خانه‌دلتان را هم بتکانید.کدورت‌ها را فراموش کنید. گره از مشکلات‌هم باز کنید. حواستان بیش‌تر به هم باشد. اصلا یک سطل رنگ بردارید و دیوار دلتان را رنگ مهربانی بزنید، رنگ محبت و عشق. دستمال به دست بگیرید و گرد و غبار کدورت از آیینه دلتان پاک کنید. شیشه دلتان را بشوید و هرچه به غیر از مهربانی بر کنج قلبتان جا خوش‌کرده بتکانید. ما هم هر روز مهمان چشم‌هایتان می‌شویم و خوبی‌ها را برایتان نسخه‌پیچ می‌کنیم تا بدانید قلب مهربان‌تان چه کارها که می‌تواند بکند. 

آوازه گل‌های ایرانی به هلند رسید! 

اولین سکوی خبرخوب امروزمان حسابی خوش‌عطر و بوست. چون قرار است از گل‌‌های دلبر ایرانی بنویسیم و شاهکار جدید دانش‌بنیان‌ها. اگر اهل خرید گل باشید و راهتان به گل‌فروشی باز شده باشد، حتما شنیده‌اید که آقای گل‌فروش برای ماندگاری بیشتر، گل‌هایی را پیشنهاد می‌کند که بذرشان هلندی است. مخصوصا رزهلندی! اصلا تا بوده این کشور مهدگل بوده و گل‌های هلندی معروف‌اند به ماندگاری. حالا دانش‌بنیان‌های کشورمان که دست به خاک هم می‌زنند طلا می‌شود گوی سبقت را از هلندی‌ها ربوده‌اند و  محلولی تولید کرده‌اند که عمر گل شاخه بریده را دو برابر می‌کند. استفاده از این محصول عمر گل شاخه بریده را تا 16 روز افزایش می‌دهد و آن را تازه نگه می‌دارد. قشنگ‌تر این است که بدانید پیش‌تر محلول تازه نگه‌دارنده گل از هلند وارد می‌شد. اما امروز محلول ایرانی با قیمت کمتر، هم عمر دوبرابری به گل می‌دهد و هم بیماری‌های ریشه را از بین می‌ برد. آوازه این شاهکار دانش بنیان‌ها به گوش هلندی‌ها هم رسیده و حالا آنها هستند که  درخواست 400 تنی خرید این محصول ایرانی را دارند!     

 

 

مچ تحریم‌ها را خواباندیم! 

تحریم‌ها مانع پیشرفت‌مان شود؟! کور خوانده‌اند. شاید سران آمریکایی وقتی داشتند هرچه بود و نبود را در لیست تحریم‌ها علیه ایران جا می‌دادند با خودشان فکر می‌کردند حالا حتما حسابی نفس‌مان را بریده‌اند و رس‌مان را کشیده‌اند. اما همانطور که عرض کردیم کور‌خوانده‌اند. ملت ایران از آن دسته از آدم‌هایی هستند که در سختی‌ها شکوفا می‌شوند و این را در این چندسال به خوبی نشان‌داده‌اند. از لیست افتخارات دانش‌بنیان‌ها و مهندسان و نخبه‌های کشورمان در تنگنای تحریم که بگذریم، باید این خبرخوش را به عرض‌تان برسانیم که نفت ایران سالیان است که در لیست تحریم‌ها جاخوش کرده اما حالا رکورد فروش نفت بعد از خروج آمریکا از برجام با فروش روزانه 1میلیون و 416هزار بشکه در بهمن‌ماه امسال شکسته شد. 

اینجا ایران؛ از کاسب خوش‌قلب تا مالک خوش‌انصاف! 

تا اینجای خبرخوب‌مان که جمع خوبان جمع بود و جای مردم خالی.پس حواستان را شش‌دانگ بسپارید به بسته خبرخوب تا مهربانی مردم ایران را از کوچه‌پس کوچه‌های شهر برایتان روایت کنیم و از مردمی بگوییم که پشت هم ایستاده‌اند و هوای هم را در هر شرایطی دارند. مثل میوه فروش خوش قلبی که سفره‌اش را به قدر وسع با نیازمندان شریک می‌شود و هر روز همان اول صبح که کاسبی‌اش را شروع می‌کند چند بسته از میوه‌های تر و تازه‌اش درست می‌کند و می‌گذارد برای نیازمندان. یا بشنوید از مالک خوش‌انصافی که جلوی درب خانه‌اش به جای‌تهدید به پنچری و پارک ممنوع نوشته «اگر مجبور بودی پارک کن، ولی زود برگرد!» خلاصه که اگر از چشم‌های تیزبین‌تان جامانده باید بگوییم که مردم سرزمین‌ما همین شکلی‌اند هر کدام‌شان هرطور که بتوانند گره از کار هم باز می‌کنند و رشته عشق به هم می‌بافند برای حال خوب هم. اصلا چرا راه دور برویم همین خودشما!  

توزیع نهال رایگان بین تهرانی‌ها! 

بسته خبرخوب‌امروزمان انگار حسابی گل و بلبل شد. از گل‌کاشتن دانش‌بنیان‌ها شروع کردیم و اجازه دهید به گل و گیاه هم ختمش کنیم. امروز 15 اسفندماه در تقویم‌مان به نام روز درخت کاری ثبت شده و خبرخوب این است که شهرداری تهران به این مناسبت قرار است بین شهروندان تهرانی نهال رایگان توزیع کند. پایتخت نشینان می‌توانند درخواست‌شان را  از طریق سامانه 137 مطرح کنند تا اقدامات لازم برای تحویل نهال به آنها انجام شود. حالا که دست‌تان به خانه و خانه‌تکانی بند است و در هیاهوی نونوار کردن خانه‌تان هستید خوب است اگر فضای مناسبی دارید چند نهال جدید هم در باغچه حیاط‌تان بنشانید یا چند نهال را مهمان کوچه یا یک‌جای خوش‌آب و هوای شهر کنید. خلاصه که با این کار هم حال خودتان را خوب می‌کنید و هم حال شهر و هوایش را.

نهال‌هایی که آخرت‌تان را آباد می‌کنند! 

بندگی خدایی را می‌کنیم که برای هر کار کوچک، ما را غرق رحمت و لطفش می‌کند. مثلا همین درخت کاری مگر چقدر زحمت دارد. البته که زحمت دارد اما در برابر این همه لطف خداوند اصلا قابل مقایسه نیست. اگر از آن آدم‌های زیرکی هستید که چرتکه به دست حساب آخرت‌تان را دارید، پس بگذارید بگوییم که اجر و پاداش کسی که نهالی را می‌کارد چقدر در نزد خداوند بالاست. رسول اکرم(ص) می‌فرمایند:«هرکس درختی را بکارد و بر حفظ و نگهداری آن صبر ، استقامت، و بر مواظبت و مراقبت از آن قیام نماید تا آنکه به ثمر و نتیجه برسد، به مقداری که بهره می رساند و به تعداد کسانی که از آن درخت استفاده می‌کنند ثواب صدقه و انفاق را خداوند متعال به او مرحمت می فرماید.»

*خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوب‌تان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتس‌اپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید./منبع فارس