تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3468567
شناسه : 3468567
تاریخ :
بحث پیچیده امنیتی در سریالِ «حبیب» + فیلم اقتصاد ایران: تهیه‌کننده سریال «حبیب» به چند اتفاق اشاره کرد که یکی به موشک‌های اسرائیل برمی‌گشت و یکی هم بمب‌های خنثی نشده‌ای بود که عواملِ سریال را راهی بیمارستان کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گزارش خبرگزاری اقتصادایران، چندی پیش بود که شروع سریال «حبیب» از شبکه دو اعلام شد.  سریالی که در سوریه فیلمبرداری شد. کار جدیدی که بسیج صدا و سیما به عنوان نخستین سریال تلویزیونی ایران در سوریه با 29 قسمت، ماجرای مستشاران در سوریه و داستانِ محور مقاومت، حزب‌الله و فرماندهان ایرانی را روایت می‌کند. 

اتفاقاتی که شاید تاکنون کمتر درباره آن فیلم و سریال ساخته شده و سریال «حبیب» قرار است آنها را به نمایش بگذارد.  در این مجموعه تلویزیونی، امین زندگانی نقش یک نیروی امنیتی ما که به عنوان مستشار در سوریه فعالیت می‌کند را مقابلِ دوربین ایفا کرده است. سوگل طهماسبی نقش همسرِ او و بقیه بازیگران عمدتاً سوری‌اند.

سریالِ 29 قسمتی که مجاهدت‌های مدافعان حرم را به تصویر می‌کشد؛ مجاهدت‌هایی که تا به حال کمتر درباره‌اش در قابِ تصویر صحبت شده و از این جهت فضایِ بکر و جذابی را در معرضِ نگاه مخاطب قرار خواهد داد. 

این سریال را کارگردانی از سوریه به نام جود سعید ساخته و فرزاد هوشیار پارسیان در مقام تهیه‌کننده حضور دارد. 

علاوه بر امین زندگانی، سوگل طهماسبی و ابوالفضل همراه، بازیگرانِ سوریه‌ای همچون قمرخلف و لجین اسماعیل و بازیگران مطرح سوری از جمله امانه والی، رباء الحلبی، ،علا قاسم، اسامه المصری، حسین عباس، یحیی بیازی و … در این سریال ایفای نقش می‌کنند. 

فرزاد هوشیار پارسیان تهیه‌کننده، امین زندگانی بازیگر، ابوالفضل همراه بازیگر، احمد کاوری مشاور و کارگردان فارسی آمدند و درباره سریال گفت‌وگویی داشتند. 

شاید یکی از جالب‌ترین بخش‌های این میزگرد به صحبت‌های تهیه‌کننده سریال برگردد که درباره تأمین امنیت عوامل و هنرمندان سریال صحبت کرد. اتفاقاتی که خیلی پیچیده بودند و او با این روایت جالب آغاز کرد: 

"یک شب اسرائیل در نزدیکی هتل ما حدود 8 موشک شلیک کرد. آقای زندگانی با خنده آمد و گفت یاد موشک باران تهران افتادم. (اینجا امین زندگانی می‌گوید) از پنجره خرجش جدا شد و جای دیگری اصابت کرد. انگار آن شب خیلی عصبانی بود چون هفته‌ای دو سه موشک می‌زد و آن شب تا 10 موشک هم ادامه داد و  متأسفانه یکی از آن موشک‌ها در محله زینبیه اصابت کرد. 

(صحبت‌ها را تهیه‌کننده ادامه داد) جدای از بحث اسرائیل ارتفاعات جولان مشرف بر دمشق، اسرائیل مستقر است و کل شهر را می‌بیند یکی از لوکیشن‌های ما بعد از این که رفتیم، نزدیکی‌اش هدف موشک قرار گرفت. یکسری موضوعات این بود و یکسری موضوعات هم برمی‌گشت به این نکته در مناطقی که کار می‌کردیم در اختیار داعش بود. داعش از بین رفته و بخشی از مسلحین حضور دارند؛ جبهه النصره و جیش‌الحور در اختیارشان است. تا جایی که به ما می‌گفتند 4 بعدازظهر در این جاده‌ها نروید، امن نیست. 

آدم‌ربایی‌هایی توسط مسلحین انجام می‌شد. بحث خیلی پیچیده‌ای روی موضوعات امنیتی داشتیم، هم بچه‌های سپاه قدس خیلی کمک کردند و هم یک تیمی از حزب‌الله به صورت محسوس و نامحسوس ما را همراهی می‌کرد. در این مناطق که فیلمبرداری می‌کردیم خانواده‌های مسلحین بودند و آنجا هم بحث‌های امنیتی پیچیده‌ای داشتیم.

ضمن اینکه تصویربرداری می‌کردیم بمب‌های خنثی نشده‌ای وجود داشت، در صحنه‌هایی که در بیمارستان تصویر می‌گرفتیم سرد بود و بچه‌ها آتش روشن کرده بودند. همین باعث شد که بمب منفجر شد، چند تا از عوامل ترکش خوردند و 5، 6 بیمارستانی داشتیم. البته در یک سریال بیگ پروداکشن که روزی چندین انفجار دارد، حاشیه ای با این همه تیراندازی نداشتیم."

تهیه کننده سریال «حبیب» به این نکته اشاره کرد عمده تصویربرداری سریال «حبیب» در کشور سوریه شهر دمشق، منطقه داریا ‌انجام گرفته است. یک بخش جزئی هم در ایران داشتیم و حدود 10 روز تصویربرداری‌مان در ایران زمان برد که خانم سوگل طهماسبی نقش همسر حبیب را بازی کردند. صحنه‌های مربوط به ایران را آقای احمد کاوری کارگردانی کردند، البته ایشان مشاور هنری پروژه هم هستند. در مجموع تصویربرداری مان در کشور سوریه 8 ماه زمان برد.