تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3468314
شناسه : 3468314
تاریخ :
استاندار گیلان: نگاه دولت به بخش تولید راهبردی است اقتصاد ایران: استاندار گیلان، منطقه آزاد انزلی را فرصت خوبی برای سرمایه گذاری دانست و افزود: هدف گذاری و چشمم انداز گیلان در تجارت خارجی دستیابی به رقم ۹۰۰ میلیون دلار تجارت است چنانکه در سال گذشته ۷۳۰ میلیون دلار صادرات از این استان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی مراسم تجلیل از کارآفرینان و واحدهای نمونه صنعتی، معدنی و اصناف گیلان  با حضور عیسی فرهادی مدیرعامل سازمان در استانداری گیلان برگزار شد

عباسی استاندار گیلان در این مراسم عنوان کرد: شعار سال ۱۴۰۱ راهبردی بوده و استراتژی نظام نیز بر همین مبنا قرار گرفته است و ما برای ارج نهادن به این مهم به مدیران اعلام کرده ایم هیچ تولیدکننده‌ای در روند اداری معطل نشود.

وی یادآوری کرد: اختلاف بین دستگاهی نباید مانع حرکت چرخه تولید شود. ما مشکلات کارفرمایان را به فردا موکول نمی کنیم،

وی تصریح کرد: مدیران باید فوری پاسخگو باشند و برای تحقق تعهد اشتغال واحدهای فعال را مورد تشویق قرار داده و از کار ارزشمند کسانی که در امر تولید موفق هستند حمایت کرده و فعالیت تولید کنندگان را ۱۰۰ درصد پایدار نگهدارند.

وی تصریح کرد: در ماههای اخیر به دلایلی شرایط مصرف گاز و برق برای واحدهای تولیدی با مشکلاتی مواجه شد که با محاسبه و تعیین جدول سعی شد این مساله به طور صحیح مدیریت شود تا به تولید کننده آسیب جدی وارد نشود.

عباسی از سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان خواست مشکلات شهرک های صنعتی را با تولید کنندگان بررسی و تا حد امکان مرتفع کنند و گفت : نباید در مسیر تولید اشکالی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: طی ماههای آتی تا تابستان ۱۴۰۲ شاهد فعال شدن کریدور شمال- جنوب فعال و افتتاح راه آهن خواهیم بود ضمن انکه نوسازی ناوگان ریلی نیز در حال انجام است و سرمایه گذارانی هم برای فعالیت درحوزه اقتصاد دریا محور اعلام آمادگی کرده اند، زیرساختها برای ورود به قفقاز، آسیای میانه و اوراسیا نیز فراهم شده و ورود به این عرصه چشم اندازی نزدیک و در حال عملیاتی شدن است.

وی خاطر نشان کرد: از شهریور ۱۴۰۰ تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش به منظور جبران کمبود نقدینگی به واحدهای تولیدی پرداخت شده و در خصوص کالابرگ الکترونیک نیز ۳۲۹ اتحادیه و ۱۷۶ شرکت پخش وارد حلقه اتصال تولید و مصرف کننده شده اند.

استاندار گیلان منطقه آزاد انزلی را فرصت خوبی برای سرمایه گذاری دانست و افزود: هدف گذاری و چشمم انداز گیلان در تجارت خارجی دستیابی به رقم ۹۰۰ میلیون دلار تجارت است چنانکه در سال گذشته ۷۳۰ میلیون دلار صادرات از این استان انجام شد.

وی تاکید کرد: تغییرات قیمت مواد اولیه در کارگروه مطرح و جلسه ویژه ای با موضوع رفع مشکلات با حضور تولید کنندگان تشکیل و گره گشایی شود.