تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3465251
شناسه : 3465251
تاریخ :
در روزهای پایانی سال ! بانک ملّی بازهم فروشنده بلوکی سهام شد اقتصاد ایران: شرایط و زمان عرضه بلوک ۲۶.۷ و ۶۳.۹ درصدی دو زیرمجموعه بانک ملی در روزهای پایانی سال اعلام شد تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، بانک ملّی برای چندمین بار در نظر دارد دو بلوک 26.74 و 63.94 درصدی سهام سرمایه گذاری توسعه ملی و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی را بطور یکجا و نقد در روزهای پایانی سال به فروش برساند تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود.

بر اساس این گزارش، مقرر شده بیش از 2.1 میلیارد سهم "وتوسم" با قیمت 6251 ریال برای هر سهم و قیمت پایه کل 1.3 هزار میلیارد تومان و بیش از 17.4 میلیارد سهم "وبانک" با قیمت 35610 ریال برای هر سهم و قیمت پایه کل 62 هزار میلیارد تومان، چهارشنبه و سه شنبه 24 و 23 اسفند از طریق کارگزاری بانک ملی عرضه شود.

کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 10درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را نقدا ً یا به صورت ضمانتنامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز یا ارائه کنند و تاییدیه را مبنی بر اخذ تضامین مربوطه به بورس تحویل دهند.