تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3462130
شناسه : 3462130
تاریخ :
استاندار زنجان: شهرک فناوری استان زنجان راه اندازی می شود اقتصاد ایران: زنجان-استاندار زنجان گفت: ایجاد شهرک فناوری استان در کنار شهرک ظریفان احداث خواهد شد که اقدامات لازم آن از سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،محسن افشارچی روز پنجشنبه در ستاد تسهیل و موانع تولید استان به سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به زنجان، به توسعه شهرک صنعتی علی آباد زنجان اشاره کرد و گفت: توسعه در این بخش به این سمت پیش می‌رود که صنایع پاک و صنایع دانش بنیان مستقر شوند.

وی ابراز داشت: زمین مورد نیاز برای استقرار این ۲ بخش به اندازه کافی وجود دارد و تلاش می‌شود با توافق بخش خصوصی و با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی این اقدام شتاب بیشتری بگیرد تا واگذاری‌ها به شکل مطلوبی انجام شود.

استاندار زنجان گفت: ایجاد شهرک فناوری استان در کنار شهرک ظریفان احداث خواهد شد که اقدامات لازم آن از سال آینده آغاز می‌شود.

افشارچی تاکید کرد: امروز اتفاقات خوبی در زمینه پساب و توافقات منعقده رخ داد و این مهم به ویژه برای شهرک‌های صنعتی استان نمود بیشتری داشت.

وی گفت: در خصوص انتقال پساب همکاری‌هایی با دانشگاه زنجان انجام شده تا از محل تصفیه خانه برای شهرک صنعتی نوآوران پساب تامین شود و با این کار صرفه جویی پنج درصدی در مصرف آب بخش صنعت رخ خواهد داد که کار بزرگی محسوب می‌شود و مقرر شد این پساب خریداری و در اختیار صنعت قرار داده شود که آورده خیلی بزرگی برای استان خواهد داشت.

استاندار زنجان تصریح کرد: تا چند هفته آینده ۲۰ میلیون مترمکعب پساب در این استان تولید خواهدشد، این در حالی است که هم اکنون بالای ۱۵ میلیون مترمکعب پساب داریم.