تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3461160
شناسه : 3461160
تاریخ :
بازار فرش دستباف یزد در اوراسیا و چین رونق می‌گیرد اقتصاد ایران: یزد- رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: به زودی در حوزه توسعه بازار در اوراسیا و چین اتفاقات بزرگی برای فرش دستباف یزد رقم خواهیم زد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،فرحناز رافع در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرش دستباف یزد  با بیان اینکه فرش دستباف هویت ما ایرانی‌ها، سفیر فرهنگی و پرچم دوم ایران است، اظهار داشت: امروز شاهد اتفاقات خلاقانه و نوآورانه ای در استان یزد بودیم و هنرمندان یزدی در حوزه فناوری بسیار پیشرو بوده اند و اتفاقاتی که در یزد رخ داده به نفع فرش دستباف ایران است.

رافع از جمله این خلاقیت ها به بهره‌مندی از هوش مصنوعی در قالیشویی در راستای تکمیل زنجیره تولید فرش دستباف اشاره کرد و گفت: عده ای از دست اندرکاران این هنر صنعت نیز به تجاری سازی ایده های خلاقانه در این حوزه پرداخته اند که اقدام بسیار ارزشمندی است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه با کمک سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد همچنین استانداری یزد از طرح‌های نوآورانه و خلاقانه در حوزه فرش دستباف حمایت می شود، افزود: گره‌ای که توسط یزدی‌ها ابداع شده و مورد تایید ارزیابان تخصصی وزارت صمت قرار گرفته نیز ثبت شده است.

وی عنوان کرد: این گره باعث تسهیل در بافت فرش و استحکام فرش می شود بنابراین به سرعت آموزش آن را در دستور کار قرار خواهیم داد.

رافع همچنین از راه اندازی جشنواره رویدادهای نوآورانه و فناورانه در حوزه فرش دستباف تا پایان سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به اینکه یزد در دو بخش به عنوان استان پایلوت معرفی شد، افزود: یزد در زمینه راه اندازی شرکت‌های خدمات پس از فروش فرش دستباف همچنین تبدیل فرش به ان اف تی و عرضه آن در بازار جهانی و ایجاد ارزش افزوده بالاتر برای فرش‌های هنری و راه اندازی کارگزاری تخصصی فرش دستباف با همت اتحادیه صنفی به عنوان استان پایلوت انتخاب شده است.

رافع ضمن قدردانی از تولیدکنندگان فرش دستباف در یزد همچنین حمایت سازمان صمت استان و استانداری یزد بیان کرد: فرش دستباف یزد وارد مرحله جدیدی از تولید شده و نوآوری و خلاقیت در طرح و نقشه های فرش دستباف یزد مشهود است.

وی، تولیدکنندگان یزدی را بسیار خلاق و نوآور دانست و اظهار داشت: وضعیت کارگاه های یزد نیز به استانداردها بسیار نزدیک است اما انتظار داریم مسئولان استان فرش دستباف یزد را ارتقا دهند.

رافع همچنین در مورد توسعه بازار فرش دستباف یزد نیز بیان کرد: در حوزه توسعه بازار در اوراسیا و چین اتفاقات بزرگی برای فرش دستباف یزد رقم خواهیم زد.