تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3460728
شناسه : 3460728
تاریخ :
رئیس سازمان حمایت: تولیدکنندگان شوینده و لوازم‌خانگی مجوز افزایش قیمت ندارند اقتصاد ایران: رئیس سازمان حمایت گفت: لوازم خانگی و مواد شوینده مجوزی برای افزایش قیمت دریافت نکرده‌اند و واحد‌هایی که خودسرانه افزایش قیمت داده‌اند ملزم به برگرداندن قیمت‌ها شده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،«حسین فرهیدزاده» امروز در حاشیه قرارگاه ملی نظارت و بازرسی نوروز و ماه رمضان در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه‌ای برای تنظیم و نظارت بر بازار ایام پایانی سال و ماه مبارک تشکیل و در خصوص مشکلات استان ها صحبت شد. 

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با توجه به برنامه قرارگاه با یک اقدام مشترک ذیل کمیته اقدام مشترک و با همکاری تعزیرات و اتاق اصناف و وزارت جهاد کشاورزی تلاش داریم تا بازار را تنظیم کنیم و از ظرفیت بازرسان استفاده کنیم. 

وی افزود: برای تنظیم بازار دو ماه آینده بازرسان سازمان تعزیرات و وزارتخانه‌های جهاد و صمت و اصناف به میدان وارد می‌شوند. 

فرهیدزاده گفت:‌ با استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی مانند سامانه ۱۲۴ برای ثبت شکایات در خدمت مردم هستیم و اگر گران‌فروشی اتفاق افتاده اطلاع‌رسانی شود ضمن اینکه به دنبال ایجاد یک اپلیکشن برای ایجاد سامانه ۱۲۴ هستیم تا مردم شکایات خود را ثبت و پیگیری و استعلام قیمت کنند. 

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: بحث نظارت به تامین و توزیع بستگی دارد و همکاران در وزارت جهاد کشاورزی و صمت در تلاش برای تأمین کالاهای اساسی هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، بنابراین در حوزه نظارت از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود. 

فرهیدزاده در خصوص افزایش قیمت کالاها گفت: تولیدکنندگانی که درخواست افزایش قیمت دارند مستندات را برای ما ارسال می‌کنند و دفاتر صمت و جهاد بررسی می‌کنند اگر مجوزی برای افزایش قیمت بگیرند، می‌توانند قیمت‌های جدید را اعمال کنند اما اگر مجوز نگیرند اجازه افزایش قیمت ندارند.
 
وی افزود: لوازم خانگی و مواد شوینده مجوزی برای افزایش قیمت دریافت نکرده‌اند و معاونت سرمایه‌ای سازمان حمایت آن واحدهایی را که خودسرانه افزایش قیمت داده‌اند را احضار و به آنها تذکر داده و ملزم به بازگشت قیمت‌ها به قبل شده‌اند.