تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3457513
شناسه : 3457513
تاریخ :
طی تفاهمنامه ای صورت میگیرد؛ تامین مالی ژاپن جهت احداث یک آب شیرین‌کن در قشم اقتصاد ایران: رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تفاهم‌نامه مشترک میان شرکت آب، برق و تاسیسات قشم و دولت ژاپن برای تامین مالی احداث یک آب شیرین‌کن در روستای دوستکو در غرب جزیره قشم امضاء شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،افشار فتح‌الهی با اعلام این خبر بیان کرد: براساس مفاد تفاهم‌نامه منعقده، یک دستگاه آب شیرین‌کن با تاسیسات کامل به ظرفیت ۱۲۰مترمکعب در روستای دوستکو احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت آب، برق و تاسیسات قشم و دولت ژاپن هر کدام برای احداث این آب شیرین‌کن ۵۰درصد مشارکت خواهند داشت و طبق پیش‌بینی‌ها ظرف ۳ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ احداث آب شیرین‌کن دوستکو، تنش آبی بیش از ۵۰۰نفر از روستانشینان غرب جزیره قشم را برطرف خواهد نمود.

گفتنی است، در دیدار افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و «کازو توشی آیکاوا» با سفیر ژاپن و نماینده ارشد دفتر جایکا، درخصوص ظرفیت‌های متعدد اقتصادی و گردشگری جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره غیرمستقل جهان و توسعه روابط دوجانبه با دولت ژاپن گفت‌وگو صورت گرفت و سفیر ژاپن نیز با متمایز خواندن ویژگی‌های قشم، از توسعه همکاری‌ها استقبال کرد.

شایان ذکر است، در این دیدار «آسوما تاناکا» نماینده ارشد دفتر جایکا در ایران، جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم نیز حضور داشتند.