تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3455040
شناسه : 3455040
تاریخ :
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان: رشت صاحب بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی جنرال می‌شود اقتصاد ایران: رشت- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه اندازی بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی جنرال در رشت خبر داد و گفت: سوق دادن پایان نامه‌ها و تحقیقات به سمت تولید محصول در اولویت قرار دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،محمدتقی آشوبی شامگاه دوشنبه در گفتگوی ویژه خبری با شبکه استانی باران، اظهار کرد: بهداشت و پیشگیری در اولویت اصلی قرار دارد و سپس به مقوله درمان توجه می‌شود.

وی از پوشش ۱۰۰ درصدی پزشک خانواده در مخاطب جمعیتی گیلان خبر داد و افزود: توجه به پزشک خانواده از اولویت‌های دولت سیزدهم است و اجرای پزشک خانواده در حوزه شهری هم ابلاغ شده که به زودی در استان شروع می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرای پزشک خانواده در ۱۰ شهرستان این استان خبر داد و اضافه کرد: شهرهای زیر ۲۰ هزار خانوادگی مشمول اجرای پزشک خانواده هستند.

آشوبی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی میزان مرگ و میر در نوزادان و کودکان کاهش چشم گیری داشته است، گفت: شاخص برخورداری سلامت در گیلان مطلوب بوده و پوشش واکسیناسیون در نوزادان و کودکان در استان و کشور ۱۰۰ درصدی است.

اجرای ۱۰۰ درصدی طرح نسخه الکترونیکی در گیلان

وی با اشاره به کسب مقام نخست گیلان در اجرای واکسیناسیون کرونا در کشور، افزود: گیلان با همراهی و همدلی مردم و مسئولان و همچنین مشارکت گروه‌های جهادی، بسیج و سپاه توانست در بخش واکسیناسیون کرونا موفق عمل کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای ۱۰۰ درصدی ارائه نسخه الکترونیکی در استان، بیان کرد: سامانه جامع نظام الکترونیکی شدن نسخه‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی فعال است.

آشوبی با بیان اینکه خانه بهداشت مبدا و محور ارتباط گیری مردم با نظام سلامت است، گفت: برای پوشش و یکپارچه سازی نظام سلامت و همچنین پیگیری بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در استان، از طریق خانه بهداشت عضوگیری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به آمار روزانه سه رقمی مرگ و میر کرونایی در کشورهای پیشرفته، افزود: دولت سیزدهم با اقدامات پیشگیرانه و جهادی که بویژه در بخش واکسیناسیون انجام داد، اکنون آمار مرگ و میر کرونایی در کشور و استان به صفر و زیر ۱۰ نفر رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اقدامات رسانه‌ای را یکی از مؤلفه‌های اصلی کنترل و مهار کرونا در استان دانست و بیان کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران با تولید آثار خبری و رسانه‌ای و پیام‌های هشداردهنده، آموزشی و انگیزشی نقش بسزایی در کنترل این ویروس منحوس داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

آشوبی با بیان اینکه چالش‌هایی در بخش زیرساخت‌های درمانی گیلان وجود دارد، گفت: تجهیز و نوسازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در اولویت قرار دارد و این کار حال انجام است.

وی با اشاره به قدمت یک قرنی بیمارستان‌های رشت، افزود: بیمارستان‌های رشت با ۱۰۰ سال قدمت بار درمانی مرکز استان را به دوش می کشند که نسبت به ساماندهی آنها باید اقدام شود.

کمبود ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی در گیلان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جایگاه بیست و سوم این استان در برخورداری از سرانه تخت فعال در کشور خبر داد و بیان کرد: در بخش خصوصی اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت‌های درمانی صورت گرفته اما در بخش دولتی حدود ۱۴۰۰ تخت در گیلان کمبود داریم.

آشوبی از راه اندازی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان رشت خبر داد و اضافه کرد: با اقداماتی که صورت گرفته این بیمارستان در سال آتی تجهیز و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی از راه اندازی بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی جنرال در رشت خبر داد و افزود: گیلان تنها استانی است که داشتن بیمارستان جنرال محروم است که با رایزنی صورت گرفته این بیمارستان هم در استان ساخته می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جمعیت سالمندی این استان، به تشریح اقدامات در حوزه جوانی جمعیت پرداخت و بیان کرد: بهداشت و درمان سهم و تأثیر ۲۰ درصدی در حوزه جوانی جمعیت دارد.

آشوبی با بیان اینکه حمایت از مادران باردار و نابارور مورد تاکید دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، گفت: قبل از انقلاب ۱۵۴۰ تخت بستری در گیلان وجود داشت که این رقم به ۳۹۰۰ تخت فعال در استان رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات مؤثر مراقبتی از جامعه سالمندی گیلان از سوی دانشگاه علوم پزشکی، افزود: برنامه‌های آموزشی، مراقبتی و درمانی ویژه سالمندان در گیلان اجرا می‌شود.

گیلان قطب پیوند شمال کشور است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ناگریز از بروز رسانی علمی و نوین سازی در بخش سلامت هستیم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تکیه بر دانشگاه نخبگان درمانی و پزشکی در راستای ارائه تولیدات فناورانه پزشکی و درمانی قدم‌های مثبتی برداشته است.

آشوبی با بیان اینکه گیلان قطب پیوند شمال کشور است، اضافه کرد: گیلان در بخش پیوند کلیه و کبد حرف برای گفتن دارد و پیوند قلب و ریه هم به این بخش اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه گیلان ظرفیت خوبی در توریسم سلامت دارد، افزود: گیلان یکی از قطب‌های صنعت داروسازی کشور به شمار می‌رود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه پژوهش و تحقیقات باید به محصول تبدیل شود، گفت: سوق دادن پایان نامه‌ها و تحقیقات به سمت تولید محصول در اولویت قرار دارد.

آشوبی با بیان اینکه گیلان قبل از انقلاب صاحب دانشگاه علوم پزشکی نبود، اضافه کرد: وجود ۴۸۴ عضو هیئت علمی، ۵۷۶۸ دانشجو در مقاطع مختلف، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در ارتقای سلامت اجتماعی استان گیلان کمک شایان کرده است.