تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3453639
شناسه : 3453639
تاریخ :
فرماندار خوی توضیح می داد؛ دولت چه کمک‌هایی به زلزله زدگان خوی می‌کند؟ اقتصاد ایران: فرماندار شهرستان خوی از ادامه روند بازسازی مناطق زلزله زده خبر داد و گفت:در راستای تسریع عملیات بازسازی صدور پروانه این ساختمان‌ها و میلگرد و سیمان و آواربرداری رایگان می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،ذبیح الله کاظمی فرماندار شهرستان خوی ضمن تاکید بر لزوم تسریع در بازسازی مناطق زلزله زده خوی اظهار داشت: یکی از فرآیندهای عملیات بازسازی صدور پروانه ساختمانی توسط دهیاران و شهرداران است که جلسات توجیهی و هماهنگی متعددی در این خصوص برگزار شده تا دهیاران و شهرداران نسبت به صدور آن اقدام نمایند.

گفتنی است صدور پروانه در شهر و روستاهای مناطق زلزله زده در زمان بازسازی با دستور مقام عالی استان رایگان می باشد.همچنین علاوه بر تسهیلات قرض الحسنه ۳۰۰میلیونی در شهرها و ۲۵۰میلیونی در روستاها که با اقساط بلند مدت می‌باشد.به ترتیب ۶۰میلیون تومان در منازل شهری و ۴۰ میلیون تومان در روستایی به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان تعلق می‌گیرد.

در راستای حمایت از ساخت سریع منازل آسیب دیده میلگرد و سیمان و آواربرداری این منازل که درصد قابل توجهی از هزینه ساخت را شامل می‌شود نیز برعهده دولت است.