تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3452798
شناسه : 3452798
تاریخ :
معاون اجرایی رئیس جمهور: نرخ رشد اقتصادی کشور به 3.3 درصد رسید اقتصاد ایران: معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: برای حدود ۵ سال نرخ رشد اقتصادی در کشور منفی بود، اما در پایان سال گذشته این نرخ به ۴.۴ درصد و امسال به ۳.۳ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،محسن منصوری ظهر امروز در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: دولت سیزدهم در حالی کشور را تحویل گرفت که کشور با کسری بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی و کارهای بر زمین مانده بسیاری روبرو بود و روزانه  ۷۰۰ نفر فوتی کرونایی ثبت شده بود.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات اقتصادی دولت ۲۴ ساعته پای کار بود تا با رویکرد حل مسئله و عملکرد میدانی و مدیریت مبتنی بر حضور در بین مردم مشکلات را یکی پس از دیگری حل و فصل کند.

معاون رئیس جمهور کاهش 30 درصدی واردات کالای اساسی به کشور را مهم‌ترین حاصل تلاش دولت دانست و افزود: در ابتدای فعالیت دولت با تورم ۵۹.۳ درصدی مواجه بودیم که در انتهای سال گذشته به ۳۹ درصد رسید و امسال نرخ تورم نقطه به نقطه به ۴۸ درصد رسیده است.

منصوری گفت:کنترل شاخص‌های اصلی از اولویت‌های دولت است، شاخص‌های فرعی مانند صادرات رو به رشد است و تا امروز به مثبت ۲۸ درصد رسیده است.

وی با اشاره به تحقق یک میلیون اشتغال بیان کرد: امسال برای پروژه های افتتاحی دهه فجر ۲۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۸.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری ارزی انجام شده است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در کشور به اندازه ۳۰ سال پروژه نیمه تمام وجود دارد که تکمیل طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در حوزه عمرانی  است.

وی ادامه داد: برای حدود ۵ سال نرخ رشد اقتصادی در کشور منفی بود، اما در پایان سال گذشته این نرخ به ۴.۴ درصد و امسال به ۳.۳ درصد رسیده است؛ ضمن اینکه ماه گذشته روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت فروخته شد.

لزوم راه‌اندازی قطار سریع‌السیر برای استان مرکزی 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر لزوم  توسعه شبکه ریلی و راه‌اندازی قطار سریع‌السیر برای استان مرکزی تاکید کرد.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح امروز در دیدار با محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهوری  اظهار کرد: امروز یکی از نیازهای جدی استان مرکزی توسعه حمل و نقل ریلی و راه‌اندازی قطار سریع‌السیر است که انتظار داریم دولت در این زمینه هماهنگی‌های لازم را به عمل آورد.

وی تصریح کرد: استان مرکزی با وجود شرکت‌هایی بزرگی چون واگن پارس از ظرفیت خوبی برخوردار است، که می‌تواند در بحث توسعه حمل و نقل ریلی کمک کننده باشد که می‌طلبد از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه شرکت واگن پارس امسال هزار دستگاه انواع واگن به کشور تحویل می‌دهد و از توانایی افزایش تولید برخوردار است، بیان کرد:  جای بسی تاسف است که با ظرفیت‌های بزرگی که در این شرکت وجود دارد شاهد واردات هستیم، این در حالی است که واگن پارس از ظرفیت لازم برای صادرات نیز برخوردار است.

دری نجف آبادی ادامه داد: بخش تولید در هر شرایطی نباید آسیب ببیند، بسیار خوشحالیم که دولت سیزدهم نگاه ویژه به تولید دارد و ما نیز خواهان موفقیت دولت سیزدهم هستیم.

افتتاح یک هزار و 510 طرح

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی نیز از افتتاح یک هزار و 510 طرح همزمان با دهه فجر در استان خبر داد و گفت:  از مجموع این طرح‌ها 250 طرح امروز در اراک به بهرهبرداری می‌رسد.