تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3452023
شناسه : 3452023
تاریخ :
وزیر بهداشت عنوان کرد: کاهش هزینه‌های درمان با تقویت بیمه‌ها اقتصاد ایران: وزیر بهداشت از افتتاح همزمان ۷۰طرح سلامت سراسر کشور با استفاده از ویدئو کنفرانس در مشهد مقدس خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت، کاهش هزینه‌های مردم در حوزه سلامت و تقویت بیمه‌ها برای پوشش هزینه‌های دارو است .

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 بهرام عین اللهی در حاشیه مراسم تجلیل از به ورزان، مربیان بهورزی و مراقبان سلامت نمونه کشور که در مجتمع شهدای سلامت مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: در طرح دارویار، اعتبار ارز ترجیحی که مشکلاتی را به وجود آورده بود، به بیمه‌ها منتقل شد. به مردم توصیه می‌کنیم حتما از نسخه الکترونیک استفاده تا دارو را با استفاده از پوشش بیمه تهیه کنند؛ البته برخی افراد ممکن است بدون نسخه به داروخانه مراجعه و دارو را با قیمت بالا تهیه کنند؛ چراکه ارز عمده دارو‌ها نیمایی است. 
 
وی افزود: به داروخانه‌ها اعلام کرده ایم هر بیماری که با نسخه الکترونیک مراجعه کرد می‌تواند تا سه بار دارو‌های تجویز شده را بدون مراجعه مجدد به پزشک تهیه کند. برنامه وزارت بهداشت در حوزه دارو، تقویت بیمه‌ها برای پوشش بیشتر دارو‌های ضروری و مورد نیاز مردم است. 
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افتتاح طرح‌های بهداشتی و درمانی جدید و نیاز به استخدام نیروی انسانی، گفت: مجوز استخدام ۲۰ هزار پرستار و پنچ هزار سایر نیرو‌های حوزه سلامت را از سازمان امور اداری و استخدامی اخذ کرده ایم و آماده برگزاری آزمون هستیم؛ البته برای پرستارانی که در دوران کرونا خدمت رسانی کرده اند، امتیاز ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود که این امتیاز نسبت به مدت خدمت، متفاوت است و امتیاز و آزمون، ملاک جذب پرستاران خواهد بود. 
 
دکتر عین اللهی همچنین از استخدام چهار هزار بهورز خبر داد و گفت: بهورزان از خدوم‌ترین و مردمی‌ترین نیرو‌های حوزه سلامت و نیرو‌هایی از متن مردمند که خدمات پایه بهداشتی را به مردم ارائه می‌کنند و برنامه اصلی ما نیز، تقویت ساختار شبکه بهداشت و بهورزان است. 
 
وی با اشاره به افتتاح ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در ۷۹ مرکز درمانی در کشور، گفت: تا دو ماه آینده هفت هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت کشور افزوده می‌شود.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت در نظر گرفته شده و امیدواریم که برای سال آینده ۱۵ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۲ و حدود هشت هزار میلیارد تومان از محل سفر‌های استانی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام، اختصاص پیدا کند. 
 
دکتر عین اللهی تصریح کرد: حدود پنچ هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام بهداشتی و درمانی در سطح کشور وجود داشت که پیشرفت‌های فیزیکی متفاوتی داشتند؛ اما اولویت ما تکمیل پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است؛ برخی از این پروژه ها، بسیار بزرگ و مگاپروژه اند به طوری که حدود یک هزار تخت بیمارستانی دارند و تا یک ماه آینده، آماده افتتاح خواهند شد. 
 
وی افزود:در مشهد مقدس که میزان تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت و زائر پذیر بودن، ناکافی است، طرح ۵۴۰ تختخوابی در حال اجرا است که از آن حمایت می‌شود. 
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در ایام دهه مبارک فجر، هر روز تعدادی از پروژه‌های حوزه سلامت در کشور افتتاح می‌شوند؛ در روز‌های گذشته ۷۲ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، ۲۸ پروژه خوابگاهی و رفاهی در ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی، تعدادی پروژه بزرگ بهداشت و درمان در کردستان افتتاح شد و امروز نیز حدود ۷۰ پروژه سلامت در مشهد مقدس به بهره برداری رسید.