تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3450842
شناسه : 3450842
تاریخ :
EOS R8 رونمایی شد؛ ارزان‌ترین دوربین فول‌فریم کانن با فیلمبرداری 4K اقتصاد ایران: کانن EOS R8 دوربین فول‌فریم جدیدی است که حسگر ۲۴ مگاپیکسلی دارد و می‌تواند ویدیوهای 4K را با نرخ فریم ۶۰fps ضبط کند.
دوربین کانن Canon EOS R8 از نمای جلو در میان برگ ها
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،کانن دوربین ۱٬۵۰۰ دلاری ۲۴ مگاپیکسلی جدیدی به نام EOS R8 معرفی کرده است تا رقابت با سونی و شرکت‌های دیگر را تشدید کند. EOS R8 ارزان‌ترین دوربین فول‌فریم تاریخ کانن محسوب می‌شود و به‌همراه مدل ۵۸۰ دلاری R50 در دسترس قرار می‌گیرد.

EOS R8 عکاسان و فیلم‌بردارانی را که بودجه‌ی محدود دارند هدف قرار می‌دهد، اما قابلیت‌های جذابی مثل فیلم‌برداری 4K/60fps کراپ‌نشده و فوکوس خودکار دوال پیکسل دارد.

دوربین کانن Canon EOS R8 با لنز از نمای جلو

 دوربین R8 همچون مدل R50 شاتر کاملا مکانیکی ندارد و از طریق شاتر الکترونیکی‌اش تصاویر متوالی را با نرخ حداکثر ۴۰ فریم‌برثانیه ثبت می‌کند. این قابلیت در نگاه اول عالی به نظر می‌رسد، اما به هنگام تصویربرداری از سوژه‌های متحرک ممکن است رولینگ شاتر دردسرساز شود.

نمای جلو دوربین کانن Canon EOS R8 بدون لنز

جدیدترین دوربین کانن می‌تواند ۱۰۰ فایل C-RAW و JPEG را همزمان روی یک کارت حافظه‌ی UHS-II ذخیره کند. سیستم فوکوس خودکار از نوع دوال پیکسل است و توانایی تشخیص انسان، حیوانات و وسایل نقلیه را دارد.

دوربین EOS R8 کانن ضبط ویدیو با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه و فول HD با نرخ ۱۸۰ فریم‌برثانیه را امکان‌پذیر می‌کند. توانایی ضبط این ویدیوها برای دوربینی ۱٬۵۰۰ دلاری بسیار تحسین‌برانگیز است.

نمایشگر و منظره یاب دوربین کانن Canon EOS R8

R8 به مدت دو ساعت مداوم فیلم می‌گیرد اما در صورت استفاده از حالت 4K/60fps و Full HD/180fps دوربین پس از حدودا ۳۰ دقیقه به‌شدت داغ می‌کند و نیاز به استراحت دارد. دارندگان دوربین EOS R8 می‌توانند ویدیوی ۱۰ بیت HDR PQ یا Canon Log-3 ضبط کنند. اگر محدودیت ۳۰ دقیقه‌ای وجود نداشت، R8 به دوربین مناسبی برای ولاگرها تبدیل می‌شد.

دوربین کانن Canon EOS R8 از نمای نیم رخ

اصلی‌ترین ضعف EOS R8 در برابر دوربین ۲٬۵۰۰ دلاری EOS R6 II بهره نبردن از سیتسم لرزش‌گیر درون‌بدنه‌ایِ پنج محوره است. البته دوربین جدید کانن لرزش‌گیر اپتیکال دارد و از لرزش‌گیر دیجیتالی نیز استفاده می‌کند.

کانن EOS R8 به درگاه میکرو HDMI با توانایی انتقال ویدیوی 4K/60fps، درگاه هدفون و میکروفون، باتری LP-E17 و USB برای وب‌کم مجهز است. نمایشگر سه اینچ دوربین کانن که وضوحش به ۱٫۶۲ میلیون نقطه می‌رسد سیستم چرخان دارد. وضوح منظره‌یاب الکترونیکی OLED این دوربین به ۲٫۳۶ میلیون نقطه می‌رسد.