به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، افشار فتحالهی با اعلام این خبر اظهار داشت: عملیات ساخت پل خلیجفارس پس از وقفهای ۷ساله، در دولت سیزدهم و همزمان با ایامالله فجر با همتی جهادی از سر گرفته میشود.
وی ادامه داد: اتصال بزرگترین جزیره ایران و خاورمیانه به سرزمین اصلی، یکی از آرزوهای دیرینه جزیرهنشینان است که در دولت انقلابی و مردمی محقق خواهد شد.
به گفته افشار فتحالهی؛ احداث این پل نقش مهمی در توسعه کریدور شمال-جنوب کشور و توسعه همهجانبه و پرسرعت جزیره قشم ایفا میکند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با توجه به نقش استراتژیک قشم در منطقه، توسعه زیرساختهای جادهای را نیز شروع کردهایم و با احداث پل، رینگ حملونقلی جزیره کامل خواهد شد.
وی اظهار داشت: پل خلیجفارس هماکنون ۱۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هزینه کل اجرای پروژه ۴۶۰میلیون یورو برآورد شده است.
به گفته فتحالهی؛ این پروژه شامل چهار خط عبور خودرو، یک خط عبور قطار، خطوط اضطراری و پیادهراه میباشد و چشمانداز تکمیل آن حدود سهونیم سال در نظر گرفته شده است.
رئیس هیات مدیره منطقه آزاد قشم اذعان نمود: با توجه به برنامهریزیهای انجام شده برای تبدیل جزیره قشم به هاب نفت، گاز و پتروشیمی، توسعه زیرساختهای جزیره ازجمله احداث پل خلیجفارس ضروری است.
وی افزود: جزیره قشم علاوهبر ظرفیتهای حوزه انرژی، دارای پتانسیل فراوانی برای توسعه بندری نیز میباشد و از همین روی توسعه بندر کاوه با پتانسیل بارگیری-باراندازی حدود ۲میلیون کانتینر در سال به عنوان یکی از حلقههای اصلی در بهرهبرداری از پروژههای استراتژیک در دستورکار است.
فتحالهی تصریح کرد: با احداث پل خلیجفارس، از بندر کاوه تا خطوط سراسری کشوری ۹۲کیلومتر بزرگراه و ۸۶کیلومتر راهآهن ایجاد خواهد شد.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: جزیره زیبای قشم یکی از سرمایههای ملی متعلق به همه ایرانیان است که با اقدامات زیرساختی صورت گرفته طی ماههای گذشته، در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت میکند و با ریلگذاری انجام شده برای مسیر پیشرفت، جزیره قشم آینده روشنی در پیشروی دارد.