تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3448540
شناسه : 3448540
تاریخ :
همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر؛ عملیات اجرایی پل خلیج‌فارس قشم آغاز شد اقتصاد ایران: رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: عملیات اجرایی پل خلیج‌فارس به عنوان آرزوی دیرینه جزیره‌نشینان، همزمان با چهل‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، افشار فتح‌الهی با اعلام این خبر اظهار داشت: عملیات ساخت پل خلیج‌فارس پس از وقفه‌ای ۷ساله، در دولت سیزدهم و همزمان با ایام‌الله فجر با همتی جهادی از سر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: اتصال بزرگ‌ترین جزیره ایران و خاورمیانه به سرزمین اصلی، یکی از آرزوهای دیرینه جزیره‌نشینان است که در دولت انقلابی و مردمی محقق خواهد شد.

به گفته افشار فتح‌الهی؛ احداث این پل نقش مهمی در توسعه کریدور شمال-‌جنوب کشور و توسعه همه‌جانبه و پرسرعت جزیره قشم ایفا می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با توجه به نقش استراتژیک قشم در منطقه، توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای را نیز شروع کرده‌ایم و با احداث پل، رینگ حمل‌ونقلی جزیره کامل خواهد شد.

وی اظهار داشت: پل خلیج‌فارس هم‌اکنون ۱۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هزینه کل اجرای پروژه ۴۶۰میلیون یورو برآورد شده است.

به گفته فتح‌الهی؛ این پروژه شامل چهار خط عبور خودرو، یک خط عبور قطار، خطوط اضطراری و پیاده‌راه می‌باشد و چشم‌انداز تکمیل آن حدود سه‌و‌نیم سال در نظر گرفته شده است.

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد قشم اذعان نمود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تبدیل جزیره قشم به هاب نفت، گاز و پتروشیمی، توسعه زیرساخت‌های جزیره ازجمله احداث پل خلیج‌فارس ضروری است.

وی افزود: جزیره قشم علاوه‌بر ظرفیت‌های حوزه انرژی، دارای پتانسیل فراوانی برای توسعه بندری نیز می‌باشد و از همین روی توسعه بندر کاوه با پتانسیل بارگیری-باراندازی حدود ۲میلیون کانتینر در سال به عنوان یکی از حلقه‌های اصلی در بهره‌برداری از پروژه‌های استراتژیک در دستورکار است.

فتح‌الهی تصریح کرد: با احداث پل خلیج‌فارس، از بندر کاوه تا خطوط سراسری کشوری ۹۲کیلومتر بزرگراه و ۸۶کیلومتر راه‌آهن ایجاد خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: جزیره زیبای قشم یکی از سرمایه‌های ملی متعلق به همه ایرانیان است که با اقدامات زیرساختی صورت گرفته طی ماه‌های گذشته، در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت می‌کند و با ریل‌گذاری انجام شده برای مسیر پیشرفت، جزیره قشم آینده روشنی در پیش‌روی دارد.