تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3446445
شناسه : 3446445
تاریخ :
بهره برداری از پروژه بزرگ گردشگری با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیاردی اقتصاد ایران: نوشهر- پروژه بزرگ گردشگری با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی همزمان با دهه فجر در شهرستان نوشهر بهره برداری شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد ولی پور رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بهره برداری از پروژه بزرگ گردشگری با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی اظهار داشت: این رستوران در زمینی به مساحت شش هزار و ۸۴۰ متر و برای ۶۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه نوشهر پیشتاز در حوزه اشتغال در بخش گردشگری است، افزود: پروژه گردشگری در مساحتی ۴۵۰۰ مترمربع مشغول خدمات دهی است.

محمدعلی محسنی نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس از گردشگری به عنوان صنعت مادر یاد کرد و گفت: لازم است در کنار آن سایر بخش‌ها تقویت شود تا با بروز آسیب‌هایی نظیر کرونا دچار زیان نشویم از این رو نباید به این صنعت وابستگی کامل داشته باشیم.

وی گفت: در سال گذشته ترکیه ۴۶ میلیارد دلار از گردشگری درآمد کسب کرد که این میزان شش برابر یارانه کالاهای اساسی که ما بین مردم توزیع می‌کنیم و کشورهای انگلستان، آلمان، بلغارستان، ایران بیشترین حجم گردشگران آن را تشکیل می‌دهند.

وی بر لزوم استانداردسازی در حوزه گردشگری تاکید کرد.

مهران حسنی معاون میراث فرهنگی مازندران نیز با بیان اینکه سرمایه گذاری خرد در حوزه گردشگری به راهنمایان گردشگری وابسته است، گفت: در مازندران با توجه به تنوع ذائقه‌ها و گردشگران، تولید و مصرف در این صنعت به صورت همزمان است و اگر تولید و مصرف همزمان انجام نشود، جزو صنایع فاسد شدنی محسوب می‌شود.

این پروژه گردشگری در مسیر نوشهر و رویان و حوالی پارک سی سنگان افتتاح شد.